آغاز طرح یکپارچه سازی فروش بلیت و هوشمندسازی پایانه‌های مسافری در شیراز

شیراز (پانا) - طرح یکپارچه سازی فروش بلیت در راستای هوشمندسازی پایانه‌های مسافری در پایانه شهید کاراندیش شیراز امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح یکپارچه سازی فروش بلیت و هوشمندسازی پایانه‌های مسافری در شیراز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در آیین رسمی شروع به کار طرح یکپارچه سازی فروش بلیت در راستای هوشمندسازی پایانه‌های مسافری در شیراز، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، تشییع‌کنندگان وی و سرنشینان هواپیمای مسافربری ایران به اوکراین گفت: باتوجه به اهمیت حوزه حمل و نقل نیاز است که خدماتی که ارائه می دهیم را بررسی کرده و با افزایش شفافیت در راستای ارتقای آن ها گام برداریم.

سیاهپور، با اشاره به قرار گرفتن استان فارس در میان سه استان برگزیده در بحث پشتیبانی، تعامل و جابجایی زوار در اربعین حسینی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل برون شهری اتفاقات خوبی رقم خورده که خط سیر یکی از این موارد می باشد.

او ادامه داد: با همکاری پلیس‌راه، سامانه سپه‌تن راه‌اندازی شد که با آن طول سفر از مبدا تا مقصد را می توانیم مدیریت نماییم و روز به روز مزایای این طرح برهمگان آشکار می‌شود.

او افزود: در طرح سپه‌تن امکان کنترل راننده و مسافران برای آگاهی از وضعیت آنان وجود دارد که امیدواریم درآینده این امکان در اختیار تمامی مردم قرار گیرد.

این مقام مسئول از کاهش تصادفادت جاده‌ای که در اثر مواردی نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز بوده از طریق سامانه سپه‌تن خبر داد.

او با اشاره به پایانه کاراندیش که به عنوان یکی از بهترین پایانه‌های کشور زیر نظر سازمان راهداری است، اظهار کرد: علاوه بر هوشمندی در طول سفر، قسمتی از هوشمندی نیز در مبدا و مقصد که پایانه‌ها می باشند، باید اعمال شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، افزود: یکپارچه سازی فروش بلیت در پایانه‌های مسافربری ضمن افزایش اجرای عدالت درحق شرکت‌های مسافربری، مراجعه مردم به دفاتر کاهش خواهد یافت و بی احترامی و دست‌ دلالان کوتاه خواهد شد.

او با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی از ۱۰ روز قبل در پایانه شهید کاراندیش آغاز شده، گفت: در این طرح اطلاعاتی از سفر و امکاناتی که به مسافر در طول آن ارائه می شود، داده خواهد شد و به تدریج نواقص آن را برطرف باید کرد.

سیاهپور درخصوص تعامل با مسافران بیان کرد: بعد از فروش بلیت، از مسافران بوسیله سامانه پیامکی بازخورد گرفته تا از مشکلات و انتقادات آنان آگاهی یافته و در راستای رفع آنها اقدام شود.

او فروش اینترنتی بلیت را که از دوسه سال قبل آغاز شده، طرحی مطلوب دانست و اضافه کرد: با فروش اینترنتی بلیت دیگر نیاز به حضور مسافران در پایانه ها نخواهد بود و خدمات بهتری می توان به مردم ارائه کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس از نیاز به هوشمندسازی سایر قسمت‌های حمل و نقل نظیر مدیریت انبار و توشه، مدیریت مالی، گزارش دهی و... گفت و افزود: در فازهای بعدی که کار بسیار گسترده‌تر خواهد بود، به همکاری وهمراهی تمامی ارگان ها و نهادها نیاز داریم.

او از کاهش میزان تصادفات درون و برون شهری به ویژه شهر شیراز در سه سال گذشته علیرغم افزایش تصادفات در سطح کشور خبر داد.

در ادامه این مراسم رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز افزود: تکریم مردم، توسعه و سهولت بیشتر در ارائه خدمات را از رویکردهای شورای پنجم شهر شیراز از ابتدای شروع فعالیت برشمرد.

نواب قائدی، ورودی‌های هر شهر را معرف آن شهر دانست و اظهار داشت: از ظاهر ورودی‌ها تا نحوه برخورد با مسافرین باید شایسته و در خور شهر شیراز باشد و مسافرین مورد تکریم و احترام قرار گیرند.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اهمیت خصوصی‌سازی عنوان کرد: ما در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز طرحی به منظور خصوصی‌سازی پایانه‌ها آماده کرده‌ایم که امیدواریم به افزایش کیفیت خدمات به مردم منتهی شود.

او با پیشنهاد ساخت پایانه‌های غیرمتمرکز و همچنین ساخت پایانه‌های چندمنظوره اظهار داشت: در بسیاری از کشورها مدهای مختلف حمل و نقل در یک پایانه متمرکز شده که می تواند به افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم منجر شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از خادمین و فعالین خدمت‌رسانی به زوار امام حسین در اربعین تجلیل به عمل آمد.

این مراسم با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز، معاون حمل و نقل شهرداری این شهر، روسای شرکت‌های مسافربری، پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس و جمعی از فعالان حوزه حمل و نقل در محل پایانه کاراندیش شیراز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار