کارشناس مشاور مدارس آموزشوپرورش شهرستان بن:
آسیب به دانشآموزان ابتدایی با حجم زیاد کتب درسی
تهران پانا - کارشناس مشاور مدارس آموزشوپرورش شهرستان بن علت آسیبهایی که در بین دانشآموزان ابتدایی ایجاد شده است را حجم زیاد کتب درسی در این مقطع دانست.

مجتبی پورکاوه مشاور یکی از مدارس شهرستان بن در گفتوگو با خبرنگار پانا از آسیبهای جدی که دانشآموزان ابتدایی درگیر آن میشوند صحبت کرد و توضیح داد: «یکی از مهمترین آسیب هایی که در مدارس ابتدایی وجود دارد؛ حجم زیاد مطالب کتب درسی و از طرفی حجم زیاد تکالیف معلمین برای دانشآموزان ابتدایی کلاس اول، دوم، سوم و بقیه کلاسها که این باعث این می شود که مادرها داخل خانه هایشان مانند یک معلم عمل کنند و در واقع نقش مادری را رها کنند و این باعث ایجاد یک شکاف والدین و فرزند میشود که در نوجوانی اثرات مخرب خود را نشان میدهد یکی از این اثرات فاصله گرفتن دانشآموزان از والدین است و دیگر صحبت والدین هیچ تأثیری بر نوجوان ندارد.»
وی افزود: «مادری که باید در پایه ابتدایی با فرزندان خودش بازی کند و با آنها ارتباط صمیمی داشته باشد متأسفانه خیلی وقت ها به خاطر اینکه کتابها و تکالیف لذت آن چندانی ندارند و دانش آموزان به اجبار آنها را انجام میدهند والدین مجبور می شوند که به صورت دستوری عمل کنند و این دستوری عمل کردن آنها خیلی وقت ها باعث می شود که نفرتی نسبت به والدین در ذهن فرزندان ایجاد میشود.»
پورکاوه در پایان گفت: «زمانی که سیستم ابتدایی به صورت توصیفی شد که این توصیفی بودن یعنی اینکه دانشآموزها باید در مسیر توانایی و استعداد خودشان گام بردارند ولی متأسفانه زیر ساختی برای این کار وجود نداشت و وقتی که وارد راهنمایی میشوند کاملا این سیستم به هم می خورد و داخل مقطع متوسطه اول، سیستم دچار مشکل میشود یعنی دانشآموزهای ما درگیر یک دوگانگی میشوند و این خود دانشآموزهایی که در ابتدایی آسیب میزند به دانشآموزانی که در ابتدایی یکدفعه وارد راهنمایی میشود با چند تا معلم روبرو میشوند با کتاب های زیاد امتحانهای سختی که از دانشآموزان گرفته میشود و این خیلی وقتها باعث استرس و اضطراب درون دانشآموزان میشود و خیلی وقتها باعث افت تحصیلی و بیانگیزگی دانشآموزان میشود و این میتواند یک آسیب دانشآموزهای ما باشد.»
ارسال دیدگاه