دبیرکل شورای عالی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها؛
تمامی استانها برای اجرای قانون هفتم برنامهریزی خواهند کرد
تهران (پانا)- دبیرکل شورای عالی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها،اظهار کرد: از ۱۳ سند قطعی قانون برنامه هفتم، ۱۰ سند آماده شده است.

محمود امانی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با اشاره به توجه ویژه رییس جمهور به آموزش و پرورش، اظهارکرد: رویکرد رئیس جمهور مشارکت مردم و حرکت به سمت ارتقای کیفیت آموزش در سراسر کشور است.
وی افزود: با تصویب و ابلاغ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور، تکالیفی برای آموزش و پرورش مشخص شده است که باید ایفای نقش نظامندی برای آن داشته باشیم.
دبیرکل شورای عالی تصریح کرد: این قانون اول خردادماه ۱۴۰۳تصویب و ۱۳ تیرماه همان سال ابلاغ شدکه دارای ۲۴فصل با ۱۲۰ ماده است.
امانی گفت: در قانون برنامه هفتم ۷۵ بار کلمه آموزش و پرورش، ۳۶ بار دانش آموز و هنرجو، ۲۳بار معلم، ۴۰ بار مدرسه و ۳۳ بار کلمه دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش، تکرار شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه فصل ۱۹ قانون برنامه با ۶ ماده مختص آموزش و پرورش است، اظهار کرد: به محض ابلاغ قانون، ۱۳۱ برنامه اجرایی احصا شد که ناظر بر تکالیف و به دو دسته؛ تکالیف تولید اسناد و تکالیف عملیاتی و اجرایی تقسیم می شوند.
دبیرکل شورای عالی تصریح کرد: جداول تقسیم کار تهیه و به مسئولان مربوط ابلاغ شده و هر هفته جلسه پیگیری اقدامات مربوط به برنامه هفتم با حضور وزیر برگزار می شود.
وی تأکید کرد: در اجرای اسناد تولیدات خوبی داشتیم که از ۱۳ سند قطعی ۱۰ سند آماده شده و در مراحل بعدی قرار گرفته است.
امانی با اشاره به این که بُرش ۱۴۰۴ قانون استخراج و برآورد بودجه ای آن انجام شده است، گفت: محتوای قانون با کیفیت آموزش و پرورش کاملا سازگار است و با رویکرد رئیس جمهور در مسائل آموزشی و پرورشی مطابقت دارد.
وی ادامه داد: وجه تمایز قانون برنامه هفتم؛ شروع ۲۴ فصل آن با یک جدول است که اولین ماده آن فصل را تشکیل می دهد.
امانی تصریح کرد: طبق این برنامه سرانه فضای آموزشی و پرورشی تا سال پایانی برنامه به شش و یک دهم مترمربع می رسد و باید برای این هدف و تحقق آن برنامه ریزی کنیم.
دبیر کل شورای عالی با اشاره به انتظارات از اداره های کل آموزش و پرورش استان ها، گفت: آشناسازی سطوح مختلف مدیران تا سطح مدرسه نسبت به قانون، برنامه ریزی برای اجرا، تحقق سنجه های عملکرد، ارائه گزارش های مستند و... از جمله این انتظارات است.
وی خاطرنشان کرد: یکی ازکارگروه های ابلاغی به شورای عالی، هوش مصنوعی و توسعه علوم و فناوری های نوین است که این کارگروه برنامه عملیاتی مربوطه را ارائه داده است.
در ادامه امانی به تفاهم نامه آموزش و پرورش با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای آموزش دانش آموزان و معلمان اشاره کرد.
وی در پایان افزود: کارگروه هوش مصنوعی در سطح استان تشکیل و ظرفیت های استانی شناخته شود و البته باید از ورودهای غیرتخصصی و سطحی اجتناب کرد.
ارسال دیدگاه