مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
پروژه مهر، فرصتی برای خودارزیابی سیستم، و بازنگری در عملکردهاست
اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پروژه مهر، فرصتی برای خودارزیابی سیستم، بازنگری در عملکرد گذشته و تدوین نقشه راهی روشن برای آینده است.

سید اردشیر رشیدی آل هاشم اولین جلسه ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان اردبیل که در سالن جلسات آموزش وپرورش این استان برگزارشد، با اشاره به اهمیت ویژه این پروژه در مدیریت یکپارچه آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: پروژه مهر، فرصتی برای خودارزیابی سیستم، بازنگری در عملکرد گذشته و تدوین نقشه راهی روشن برای آینده است. با اجرای دقیق و همافزایانه این پروژه، میتوانیم از همان روز اول مهر، مدرسهای کارآمد، بانشاط و پاسخگو به نیازهای دانشآموزان داشته باشیم.
وی ضمن تاکید بر سه اصل کلیدی یعنی انسجام، برنامهریزی و پشتکار، افزود: هیچ اقدام مؤثری بدون انسجام درونی و هماهنگی بیرونی قابل تحقق نیست. همه ما به عنوان اعضای ستاد، باید با تعهد، دقت و انگیزه، وظایف خود را دنبال کنیم و اجازه ندهیم هیچ بخشی از فرآیند آمادهسازی مدارس مغفول بماند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به لزوم نظارت منصفانه و حرفهای در فرآیندهای اجرایی، گفت: نظارت باید بر اساس شاخصهای دقیق، بدون جانبداری و فارغ از هرگونه ملاحظههای شخصی یا سلیقهای انجام شود. همچنین با تخلفات محوری باید قاطع، سریع و بر اساس مقررات برخورد شود تا سلامت اداری نظام آموزشی خدشهدار نشود.
رشیدی آل هاشم همچنین به استفاده از ظرفیتهای بومی، مشارکت خانوادهها و تقویت مدرسهمحوری تاکید کرد وافزود: ما باید در اجرای پروژه مهر، بهجای تمرکز صرف بر جنبههای فیزیکی، نگاه فرهنگی، اجتماعی و تربیتی نیز داشته باشیم و مدارس باید مأمن امنی برای پرورش شخصیت، خلاقیت و روحیهی مسئولیتپذیری در دانشآموزان باشند.
ارسال دیدگاه