معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

توسعه ‌مهارت‌آموزی و تقویت عدالت آموزشی در اولویت برنامه‌های سال ۱۴۰۴ معاونت آموزش متوسطه

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت توسعه و تقویت عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارت‌آموزی را با جدیت بیشتری در سال ۱۴۰۴ پیگیری خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۵۵۲۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه ‌مهارت‌آموزی و تقویت عدالت آموزشی در اولویت برنامه‌های سال 1404 معاونت آموزش متوسطه

سیدمصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات قابل توجه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: توجه به فناوری‌های نوین و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و تأکید بر روش‌های جدید تدریس، رویکردهای جدید توانمندسازی فرهنگیان و معلمان، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان، همچنین تحول در فرآیند یادگیری با تأکید بر توانمندسازی معلمان و تقویت برنامه‌هایی که باعث تحرک، پویایی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان می‌شود از برنامه‌های سال ۱۴۰۴ معاونت آموزش متوسطه است.

آذرکیش ادامه داد: تلاش ما این است که از ظرفیت فناوری‌های نوین استفاده کنیم و روش‌های جدیدی را برای یادگیری در قالب کار تیمی و کار گروهی داشته باشیم. تأکید ما بر اجرای راهکار ۱۷۳ سند تحول است که می‌گوید؛ اصلاح و بروزرسانی روش‌های تعلیم و تربیت با تأکید بر روش‌های خلاق، گروهی، تیمی و نوآورانه و با توجه به نقش الگویی معلمان است و همچنین ما علاقه‌مند هستیم که استفاده بهینه‌ای از دانش و تجربه پیشکسوتان آموزش و پرورش متناسب با راهکار سند تحول بنیادین را داشته باشیم.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌های پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با توسعه برنامه‌ها و اقداماتی که منجر به تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان و معلمان شود و تقویت گروه‌های آموزشی و خانه‌های راهبری کشوری به عنوان بازوان علمی کشور و آموزش و حلقه واسط بین حوزه‌های ستادی و سقف را در دستور کار داریم.

آذرکیش همچنین بیان کرد: توسعه آموزش مهارت‌آموزی که ما باید به تعدادی از دانش‌آموزان غیر هنرستانی یک مهارت علمی، شغلی و فنی و ورزشی را آموزش دهیم، جزو تکالیف برنامه هفتم است.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی یا افزایش سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش متناسب با تکالیف برنامه هفتم توسعه در دستور کار ما است و همچنین ارتقای نمره میانگین نمره امتحان نهایی در متوسطه نیز جزو برنامه‌های ما است که در برنامه هفتم توسعه به آن تکلیف شده است و تلاش ما در قالب این است که پوشش تحصیلی را در سطح کشور در دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و در متوسطه دوم چه در شاخه نظری و چه در صنعتی و در کاردانش داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که وزیر محترم آموزش و پرورش به مجلس ارائه کردند با رویکردهایی همچون؛ تعمیق باورهای دینی و تقویت باورهای ملی و دینی ما است که به نوعی همیشه در دستور کار بوده است و این‌ها در قالب برنامه‌هایی است که هویت‌بخش و هویت‌ساز هستند.

وی به الگوی مدرسه تراز اشاره کرد و افزود: برنامه‌های تحولی ما در خصوص توسعه الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین، بعد از استقرار اولیه است که ما در سال آینده به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

آذرکیش ادامه داد: تأکید ویژه بر مطالبات ریاست محترم جمهور در بحث ارتقای کیفیت آموزش از منظر کلاس درس و از منظر تقویت مدیریت آموزش، با اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌های جدی ما خواهد بود، به‌ویژه که علاقه‌مند هستیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم برای اینکه در مناطق محروم و کمتر برخوردار ما شرایط آموزشی با کیفیت‌تری را با بهره‌مندی از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و جامعه خیرین و منابع دولتی داشته باشیم که مورد تأکید هم رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم ریاست محترم جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش است.

سیدمصطفی آذرکیش با بیان اینکه تقویت برنامه‌های کیفیت‌بخشی با قوت بیشتری در سال ۱۴۰۴ عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی و مهارت‌آموزی را با جدیت بیشتری در سال آینده پیگیری خواهیم کرد. امیدوار هستیم با کمک معلمان، مدیران محترم واحدهای آموزشی ما و مردم عزیز ما، خانواده‌های محترم، بتوانیم اتفاقات خوبی را در آموزش کشور ان‌شاءالله رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار