مسئول بخش «حافظ شو» در غرفه وزارت آموزش و پرورش:
طراحی ۷ بازی آموزشی قرآنی برای دانشآموزان در غرفه وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن کریم
تهران (پانا) - مسئول بخش «حافظ شو» در غرفه وزارت آموزش و پرورش در سی و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با اشاره به طراحی ۷ بازی مختلف برای آموزش مفاهیم قرآنی به دانشآموزان، تأکید کرد که هر یک از این بازیها به نحوی به توسعه مهارتهای قرآنی، خلاقیت و تفکر انتقادی آنها کمک میکند.

در سی و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم، غرفهای به نام «حافظ شو» با مدیریت فاطمه عباسی، مدیر دارالقرآن امام حسن عسگری (ع) منطقه ۱۶، به یکی از جذابترین بخشهای نمایشگاه تبدیل شده است. این غرفه با رویکردی نوین و خلاقانه، کودکان و نوجوانان را به دنیای قرآن و مفاهیم عمیق آن دعوت میکند.
فاطمه عباسی، مدیر دارالقرآن امام حسن عسگری (ع) منطقه ۱۶ و مسئول بخش «حافظ شو» در غرفه وزارت آموزش و پرورش سی و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، طی گفتوگویی با پانا در ابتدا به تشریح مراحل مختلف فعالیتهای این غرفه پرداخت و گفت: «سکوی چرخنده نخستین بازی بازی از غرفه «حافظ شو» است. در این بخش، کودکان با چرخاندن سکویی که بر روی آن نام سورههای قرآن حک شده است، به صورت تصادفی سورهای را انتخاب میکنند. پس از خواندن سوره، تفسیر کوتاهی درباره آن ارائه میشود تا کودکان با مفاهیم و پیامهای آن سوره آشنا شوند. این روش، علاوه بر ایجاد تنوع و جذابیت، به درک بهتر مفاهیم قرآنی کمک میکند.»
وی با تاکید بر بازی مار و پله اخلاقی، بیان کرد: «در مرحله بعدی، بازی مار و پله با محوریت صفات اخلاقی طراحی شده است. کودکان در قالب یک بازی گروهی، با صفات خوب و بد آشنا میشوند و از طریق این بازی، مفاهیم اخلاقی را به صورت عملی و ملموس یاد میگیرند. این بخش نه تنها باعث سرگرمی کودکان میشود، بلکه به آنها کمک میکند تا در زندگی روزمره خود، صفات نیکو را در خود پرورش دهند.»
عباسی ادامه داد: «تا کنون، هفت بازی مختلف در غرفه حافظ شو برای کودکان و نوجوانان ارائه شده است که هر یک به نحوی به توسعه مهارتهای قرآنی، خلاقیت و تفکر انتقادی آنها کمک میکند. این بازیها شامل فعالیتهای گروهی، معماها و چالشهای فکری هستند که با هدف سرگرمی و یادگیری، و از همه مهمتر، آموختن آموزههای قرآنی طراحی شدهاند. همچنین، فضای غرفه به گونهای فراهم شده است که کودکان و نوجوانان میتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و از تجربیات یکدیگر بهرهمند شوند.»
مسئول بخش «حافظ شو» در غرفه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه هدف اصلی این غرفه، ایجاد فضایی شاد و جذاب برای کودکان است تا در کنار بازی و سرگرمی، با مفاهیم قرآنی و اخلاقی آشنا شوند، گفت: «ما تلاش میکنیم تا با روشهای نوین و خلاقانه، کودکان را به قرآن نزدیکتر کنیم و آنها را به حفظ و درک آیات الهی تشویق نماییم. همچنین، ما به دنبال ایجاد یک محیط تعاملی هستیم که در آن کودکان بتوانند نه تنها از طریق بازی، بلکه از طریق گفتگو و تبادل نظر با یکدیگر، مفاهیم قرآنی را بهتر درک کنند. این رویکرد به آنها کمک میکند تا نه تنها به یادگیری آیات بپردازند، بلکه ارزشهای اخلاقی و اجتماعی مرتبط با آنها را نیز در زندگی روزمره خود به کار ببرند.»
ارسال دیدگاه