مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸:
مدرسه فضای اجتماعی خاصی را میطلبد
تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ با بیان اینکه مدرسه فضای اجتماعی خاصی را میطلبد؛ پایهگذاری رشد شخصیت کودکان را که جامعهساز فردا هستند، در پناه روشهای صحیح و مناسب آموزشی و همچنین محیط فیزیکی مطلوب و محیط روانی مناسب عنوان کرد.

جلسه کمیته عمرانی با هدف بهبود کیفیت خدمات رسانی به دانش آموزان و فرهنگیان منطقه با حضور علی آمره مدیر آموزش و پرورش منطقه۸، سمیه شکوهی سرپرست معاونت پشتیبانی و کارشناسان واحد کارپردازی در دفتر معاونت پشتیبانی برگزار شد.
در ابتدای جلسه علی آمره مدیر منطقه ضمن تشکر و خداقوت به همت و تلاش همکاران حوزه پشتیبانی در راستای فعالیتهای عمرانی انجام شده در سطح منطقه گفت: مدرسه فضای اجتماعی خاصی را میطلبد؛ زیرا رشد شخصیت کودکان که جامعهساز فردا هستند، در پناه روشهای صحیح و مناسب آموزشی و همچنین محیط فیزیکی مطلوب و محیط روانی مناسب پایهگذاری میشود.
وی افزود: مدرسه باید بهگونهای باشد تا از هر لحاظ به نیازهای جسمانی، روانی و اجتماعی دانشآموزان پاسخ دهد. در آموزشوپرورش فضای فیزیکی عاملی زنده و پویا در انجام فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانشآموزان است. چنانچه در مدرسه آب سالم، سرویسهای بهداشتی مناسب، فضای کافی، سامانهی جمعآوری مواد زائد، و تجهیزات و وسایل استاندارد وجود نداشته باشند و در مجموع آسایش محیط فراهم نشود، قطعاً تلاشهای آموزشوپرورش، معلمان و مربیان بازدهی مطلوب نخواهد داشت.
وی عنوان کرد: هر دانشآموز مقدار زیادی از وقت خود را در مدرسه میگذراند. هدف از این حضور طولانی، پیش ازهر چیز، یادگیری توانایی و رفتارهای فردی و اجتماعی است. اگر محیط مدرسه به نیازهای روانی و فیزیکی دانشآموزان پاسخ مثبت دهد، میزان تمرکز کاربران بر یادگیری بیشتر میشود و در نتیجه به عملکرد مطلوبتری دست مییابند.
وی اظهار کرد: در سالهای اخیر، با توجه به وسعت تغییرات شیوههای آموزشی، سازگارکردن بستر یادگیری اجتماعی با تمامی جوانب نیازهای یادگیرنده در کانون توجه شورای مدیریتی منطقه بوده است و شاخصهای طراحی در محیطهای یادگیری، بیش از پیش، به ویژگیهای رفتاری کاربران مانند یادگیری، هوش، خلاقیت و رضایتمندی توجه کردهاند مدرسهی نامناسب نیز شوق و اشتیاق در دانشآموزان را به حداقل میرساند و امکان پویایی و بالندگی را کاهش میدهد.
وی در ادامه افزود: خدا را شکر براساس کارشناسیهای انجام شده و شناسایی نیازهای مدارس در راستای کمک به توسعه و تجهیز مدارس منطقه ؛ مجموعهای از فعالیتهای عمرانی اعم از آسفالت و ایزوگام حیاط و پشت بام، سیم کشی برق، تعمیر سیستمهای گرمایشی و سرمایشی، احداث و تعمیر آبخوری و سرویس بهداشتی، بازسازی و زیباسازی فضای آموزشی صورت گرفته که قابل تقدیر و تحسین است.
وی خاطر نشان کرد: مجموعه منطقه؛ تیم همدل و منسجم و خدا محور؛ تلاش میکند برای آینده سازان ایران عزیز که لایق بهترین فضاهای آموزشی هستند شرایط مناسب و بهتری برای رشد و شکوفایی آنها فراهم سازند.
آمره در خصوص بازدید و نظارت مستمر از طرحهای عمرانی و رعایت مسائل ایمنی و مقام سازی ، رعایت نظافت و مسائل بهداشتی در اداره نکات و رهنمودهای لازم را بیان کرد و بر اهمیت اخذ مجوز قبل از شروع کارهای عمرانی در مدارس تاکید کرد.
در ادامه جلسه شکوهی سرپرست معاونت پشتیبانی ضمن تشکر از حمایتها و راهنماییهای دلسوزانه مدیریت منطقه در پیشبرد کارها؛ گزارشی از عملکرد حوزه پشتیبانی در راستای فعالیتهای عمرانی و تجهیزات ارسالی به مدارس ارائه داد. سپس درخواستهای مدارس در راستای تعمیر و تجهیز اعم از نصب نرده، حفاظ پنجره، احداث سالن اجتماعات، پکیج دیواری، سیم کشی برق و ... به ترتیب قرائت و پس از ارائه توضیحات نسبت به موافقت و عدم موافقت با درخواستهای مذکور مطابق با رعایت قوانین و نکات ایمنی از حاضرین نظرخواهی صورت گرفت و در نتیجه تصمیمات لازم اتخاذ شد .
ارسال دیدگاه