وزیر آموزش و پرورش در جلسه کارگروه هماهنگی برنامهریزی تربیت معلم شورای برنامه ریزی وزارت علوم :
مصمم هستیم مسائل دانشگاه فرهنگیان در حوزه نرمافزاری و سختافزاری به سرعت و با زمانبندی مشخص برطرف شود
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت: مصمم هستیم مسائل دانشگاه فرهنگیان در حوزه نرمافزاری و سختافزاری به سرعت و با زمانبندی مشخص بر طرف شود؛ زیرا مسائل این دانشگاه بر نظام تعلیم و تربیت مؤثر و ماندگار است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در جلسه کارگروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم شورای برنامه ریزی وزارت علوم که در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه این کارگروه حلقه اتصال دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: این کارگروه قانونی سیاستها و هدفگذاریهای پیش رو را مشخص و معین میکند و از آنجایی که جایگاه و مرجعیت دارد، می تواند برنامههای دانشگاه فرهنگیان را به موازات آموزش و پرورش پیش ببرد.
وی با اشاره به جهتگیریهای این کارگروه، ادامه داد: در این جلسات میتوان برای برآوردن نیازهای آموزش و پرورش در دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برنامهریزی کرد.
کاظمی تصریح کرد: مصمم هستیم مسائل دانشگاه فرهنگیان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به سرعت و با زمانبندی مشخص بر طرف شود؛ زیرا مسائل این دانشگاه بر نظام تعلیم و تربیت مؤثر و ماندگار است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه این جلسه با تأکید بر احصای نیازهای آموزش و پرورش در خصوص معلمان چند مهارتی، گفت: باید این طرح در کمیته تخصصی بررسی شود و در صورت تصویب، ضمن آسیب شناسی و بررسیهای لازم به صورت آزمایشی اجرا شود.
وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد طرح های آموزشی با ساختارهای اجرایی وزارت خانه مرتبط باشند.
کاظمی در ادامه تصریح کرد: امروزه بخش مهمی از برنامههای درسی و برنامهریزی مبتنی بر فناوری روز است. بنابراین باید با رویکرد کاربردی به این برنامهها نگاه کرد.
وی با شاره به تعدد آرا در خصوص دروس تخصصی رشته برنامهریزی در مقطع ارشد، پیشنهاد کرد: کمیتهای در دانشگاه فرهنگیان با همین موضوع تشکیل و از نظرات صاحبنظران استفاده شود و پس از بررسی توسط اعضای کمیته به جمعبندی برسد.
پیشنهاد راهاندازی رشته تربیت رشته مربی ارشد پیش دبستانی در دانشگاه فرهنگیان
در ادامه جلسه رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد: آموزش رشته ابتدایی در دوره ارشد به صورت تخصصی در دستور کار قرار گیرد. زیرا برخی معلمان این پایه آمادگیهای لازم برای تدریس ندارند.
حکیم زاده با اشاره به اینکه معلمان پایه ابتدایی در مناطق بومی و بخصوص عشایری باید از مهارتهای ویژه ای برخودار باشند، گفت: آموزش پایه دبستان کار تخصصی محسوب میشود و پیشنهاد میکنم تربیت رشته مربی ارشد پیش دبستانی در دانشگاه فرهنگیان در حوزه علوم اجتماعی و انسانی ایجاد و تدریس شود.
مصطفی آذر کیش، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به ضرورت احیای این کارگروه، افزود: این کارگروه می تواند گسست میان دانشگاههای آموزش و پرورش و سازمان پژوهش را برطرف کند.
در پایان رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز پیشنهاد کرد: سازمان پژوهش معاونتهای آموزش ابتدایی و متوسطه در کمیتههای ذیل کارگروه عضو باشند و سایر معاونان حسب موضوع حضور به این کارگروه دعوت شوند.
ارسال دیدگاه