رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت عباس‌زادگان استان خراسان‌رضوی:

پژوهشگران معلم و دانش‌آموز سرمایه‌های واقعی آموزش و پرورش ما هستند

مشهد(پانا)- رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت عباس‌زادگان استان خراسان رضوی گفت: حقیقتا پژوهشگران معلم و دانش‌آموز سرمایه‌های واقعی آموزش و پرورش ما هستند و ما باید به این افراد توجه بیشتری داشته باشیم و بتوانیم به واسطه این افراد نظام آموزش و پرورش را در مسیر رشد قرار دهیم.

کد مطلب: ۱۵۲۸۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشگران معلم و دانش‌آموز سرمایه‌های واقعی آموزش و پرورش ما هستند

مرتضی مهدویان در حاشیه آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهشگر و فناور استانی و کشوری به خبرنگار پانا گفت:« آئین تجلیل پژوهشگران هر ساله انجام می‌شود و ما منتخبانی از سطح کشوری و استانی داریم که امسال در سطح کشوری ما ۷ نماینده داشتیم که ۵دانش‌آموز پژوهشگر برتر برگزیده و ۲معلم پژوهشگر برتر و برگزیده حاصل تلاش خراسانی‌ها بود که در ۲۴ آذر در وزارت‌خانه تقدیر شدند.»

وی گفت:«ما اگر می‌خواهیم در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیریم باید از مسیر پژوهش عبور کنیم یعنی اگر در کلاس‌های ما این نگاه و رویکرد پژوهشی،آموزش پژوهش محور،رویکرد یادگیری پژوهش محور را نداشته باشیم مسلما به آن اهدافی که مدنظر داریم نخواهیم رسید.»

وی ادامه داد:« یک پژوهشگر اول باید ذهن فعال  داشته باشد تا بتواند به محیط خودش خوب نگاه کند بعد از آن مشاهده و پرسش‌گری و مطالبه‌گری است، اگر ما بتوانیم این ویژگی‌ها را در پژوهشگر فعال کنیم مطمنا می‌توانیم کمک زیادی به نظام آموزش و پرورش داشته باشیم.»

رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت عباس‌زادگان استان خراسان‌رضوی گفت:«پژوهش بسیار مهم است لذا باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که پژوهشگری را در سطوح مختلف آموزش و پرورش فعال کنیم ؛ اگر ما در نظام آموزش و پرورش ۴سطح بسیار مهم در حوزه پژوهش که شامل سازمان پژوهنده،مدرسه پژوهنده،معلم پژوهنده و دانش‌آموز پژوهنده را فعال کنیم عملا می‌توانیم ادعا بکنیم که در مسیر رشد قرار گرفته‌ایم و ما به اهدافمان رسیده‌ایم‌.»

نویسنده : حسناداریوش خبرنگار : حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار