وزیر آموزش و پرورش:

آزمون‌های «تیمز» و «پرلز» باید آسیب‌شناسی و تقویت شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از ایجاد کارگروه بررسی، آسیب‌شناسی و تقویت آزمون‌های تیمز و پرلز خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۲۷۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آزمون‌های «تیمز» و «پرلز» باید آسیب‌شناسی و تقویت شود

علیرضا کاظمی در سی‌ و سومین جلسه شورای معاونان بر اهمیت مسابقات جهانی «تیمز» و «پرلز» تأکید کرد و گفت: یکی از راه‌های قضاوت و بررسی سطح کیفیت آموزش و پرورش؛ آزمون‌های تیمز و پرلز است. بنابراین ضرورت دارد تا کارگروهی در این زمینه تشکیل و نقشه راهی در این باره تدوین شود. افزایش کیفیت سواد در مقطع ابتدایی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت‌های مربوط باشد.

وی درباره تعدد بخشنامه‌های ارسالی به ادارات و مدارس ادامه داد: با توجه به تجربیات زیسته خودم، مستندسازی بخشنامه‌ها گاهی بسیار سخت و زمان‌بر است. بنابراین ضروری است که این مهم مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد تا با بررسی آن به نتیجه واحد جهت ساماندهی بخشنامه‌ها برسیم.

کاظمی به اقدام دیگر درخصوص ساماندهی بخشنامه‌ها اشاره کرد و افزود: می‌توان بخشنامه‌های ثابت و بخشنامه‌های مرتبط با احکام برنامه هفتم معاونت‌ها را در کتابچه‌ای، تدوین و برای سال آتی ارسال کرد.

وی ادامه داد: برخی از بخشنامه‌ها که جنبه اطلاع‌رسانی دارند، قابل حذف هستند. بخشی دیگر از بخشنامه‌ها موردی هستند و با توجه به اقتضائات؛ نیازمند ارسال فوری و پیگیری هستند زیرا بار حقوقی و برخی بار مالی دارند. 

وی افزود: کمیته مستندسازی بخشنامه‌ها نیازمند بازبینی فرایند مستندسازی است.

کاظمی بر ضرورت ایحاد درک مشترکی از برنامه‌های وزارتخانه تاکید کرد و گفت: باید برنامه معاونت‌ها و سازمان مربوطه به سرعت ارائه شود تا با هم‌افزایی، کار در مسیر اصلی و درست پیش رود. هر سازمان باید نظام مسائل را احصا کرده و با اولویت بندی؛ برنامه‌ها و سیاست‌های خود را اعلام کند.

وزیر آموزش و پرورش به ولادت حضرت فاطمه و جایگاه زنان اشاره کرد و افزود: وقتی سیره حضرت فاطمه را مرور می‌کنیم می‌بینم که در تمامی زمینه‌ها، این بانوی بزرگ بی‌بدیل و بی‌مانند بودند. یکی از ویژگی‌های ایشان انفاق است. در دفاع از حق با ایراد خطبه‌ها و نطق‌ها نام‌آور بودند. حضرت فاطمه (س)، الگوی تمام عیار یک زن در نظام هستی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار