سارینا علمی، معلم در گفتوگو با پانا:
بخشی از درآمد صندوق ذخیره فرهنگیان باید صرف ارتقای کیفیت آموزشی شود
رسانهها به جای پرداختن به حقوق معلمان، به وضعیت مدارس و امکانات آموزشی توجه کنند
تهران (پانا) - دبیر دبیرستان فضیلت شهرستان جم شهر ریز استان بوشهر با بیان اینکه یکی از نکات کلیدی در زمینه عدالت آموزشی، محرومیت بهرهمندی معلمان و نظام آموزش و پرورش از صندوق ذخیره فرهنگیان است، گفت معلمان بر این باورند که با وجود این منابع، باید سهمی از آن به بهبود شرایط آموزشی و تأمین تجهیزات مدرن اختصاص یابد.
سارینا علمی در گفتوگو با پانا درباره لزوم ارتقای کیفیت آموزشی همگام با پیشرفت جهانی، گفت: «ارتقای کیفیت آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه باید مطابق با پیشرفت جهانی کیفیت آموزش را ارتقا داد. بهعنوان مثال استفاده از تخته و وایتبردها در کلاسهای درس منسوخ شده در حالی که جهان به سمت فناوری و دیجیتال پیش میرود. این در حالی است که کشور دارای منابع غنی و بودجههای قابل توجهی است که میتواند به بهبود شرایط آموزشی اختصاص یابد.»
محرومیت بهرهمندی معلمان و نظام آموزش و پرورش از صندوق ذخیره فرهنگیان
وی با بیان اینکه یکی از نکات کلیدی در زمینه عدالت آموزشی، محرومیت بهرهمندی معلمان و نظام آموزش و پرورش از صندوق ذخیره فرهنگیان و دیگر منابع مالی است، ادامه داد: «این صندوق که شامل بانکها و پتروشیمیها میشود، به نظر میرسد که نتوانسته است بهدرستی به نیازهای معلمان و آموزش و پرورش پاسخ دهد. معلمان بر این باورند که با وجود این منابع، باید سهمی از آن به بهبود شرایط آموزشی و تأمین تجهیزات مدرن اختصاص یابد.»
معلمان به جای پرداختن به درآمد معلمان، به وضعیت مدارس و امکانات آموزشی توجه کنند
علمی بر مشکلات متعدد معلمان تاکید کرد و گفت:«معلمان و کارشناسان خواستار توجه رسانهها به مشکلات زیرساختی و کمبودهای آموزشی هستند و بر این نکته تأکید دارند که باید به جای تمرکز بر حقوق معلمان، به شرایط تحصیل دانشآموزان و امکانات آموزشی آنها پرداخته شود. آنها معتقدند که رسانهها باید به مشکلات واقعی نظام آموزشی بپردازند و به جای پرداختن به درآمد معلمان، به وضعیت مدارس و امکانات آموزشی توجه کنند.»
لزوم ایجاد فضای متناسب با استانداردهای جهانی برای آموزش
این معلم افزود: «این انتقادات نشاندهنده نیاز مبرم به تغییرات اساسی در نظام آموزش و پرورش کشور است. معلمان و والدین بهعنوان ذینفعان اصلی این سیستم، خواستار ایجاد فضایی مناسب و متناسب با استانداردهای جهانی برای آموزش فرزندان خود هستند. آنها امیدوارند که با توجه به این مسائل، مسئولان آموزش و پرورش گامهای مؤثری در راستای بهبود شرایط آموزشی بردارند و به عدالت آموزشی دست یابند.»
ارسال دیدگاه