سارینا علمی، معلم در گفت‌وگو با پانا:

بخشی از درآمد صندوق ذخیره فرهنگیان باید صرف ارتقای کیفیت آموزشی شود

رسانه‌ها به جای پرداختن به حقوق معلمان، به وضعیت مدارس و امکانات آموزشی توجه کنند

تهران (پانا) - دبیر دبیرستان فضیلت شهرستان جم شهر ریز استان بوشهر با بیان اینکه یکی از نکات کلیدی در زمینه عدالت آموزشی، محرومیت بهره‌مندی معلمان و نظام آموزش و پرورش از صندوق ذخیره فرهنگیان است، گفت معلمان بر این باورند که با وجود این منابع، باید سهمی از آن به بهبود شرایط آموزشی و تأمین تجهیزات مدرن اختصاص یابد.

کد مطلب: ۱۵۲۷۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بخشی از درآمد صندوق ذخیره فرهنگیان باید صرف ارتقای کیفیت آموزشی شود

سارینا علمی در گفت‌وگو با پانا درباره لزوم ارتقای کیفیت آموزشی همگام با پیشرفت جهانی، گفت: «ارتقای کیفیت آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه باید مطابق با پیشرفت جهانی کیفیت آموزش را ارتقا داد. به‌عنوان مثال استفاده از تخته و وایت‌بردها در کلاس‌های درس منسوخ شده در حالی که جهان به سمت فناوری و دیجیتال پیش می‌رود. این در حالی است که کشور دارای منابع غنی و بودجه‌های قابل توجهی است که می‌تواند به بهبود شرایط آموزشی اختصاص یابد.»

محرومیت بهره‌مندی معلمان و نظام آموزش و پرورش از صندوق ذخیره فرهنگیان

وی با بیان اینکه یکی از نکات کلیدی در زمینه عدالت آموزشی، محرومیت بهره‌مندی معلمان و نظام آموزش و پرورش از صندوق ذخیره فرهنگیان و دیگر منابع مالی است، ادامه‌ داد: «این صندوق که شامل بانک‌ها و پتروشیمی‌ها می‌شود، به نظر می‌رسد که نتوانسته است به‌درستی به نیازهای معلمان و آموزش و پرورش پاسخ دهد. معلمان بر این باورند که با وجود این منابع، باید سهمی از آن به بهبود شرایط آموزشی و تأمین تجهیزات مدرن اختصاص یابد.»

معلمان به جای پرداختن به درآمد معلمان، به وضعیت مدارس و امکانات آموزشی توجه کنند

علمی بر مشکلات متعدد معلمان تاکید کرد و گفت:«معلمان و کارشناسان خواستار توجه رسانه‌ها به مشکلات زیرساختی و کمبودهای آموزشی هستند و بر این نکته تأکید دارند که باید به جای تمرکز بر حقوق معلمان، به شرایط تحصیل دانش‌آموزان و امکانات آموزشی آن‌ها پرداخته شود. آن‌ها معتقدند که رسانه‌ها باید به مشکلات واقعی نظام آموزشی بپردازند و به جای پرداختن به درآمد معلمان، به وضعیت مدارس و امکانات آموزشی توجه کنند.»

لزوم ایجاد فضای متناسب با استانداردهای جهانی برای آموزش 

این معلم افزود: «این انتقادات نشان‌دهنده نیاز مبرم به تغییرات اساسی در نظام آموزش و پرورش کشور است. معلمان و والدین به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی این سیستم، خواستار ایجاد فضایی مناسب و متناسب با استانداردهای جهانی برای آموزش فرزندان خود هستند. آن‌ها امیدوارند که با توجه به این مسائل، مسئولان آموزش و پرورش گام‌های مؤثری در راستای بهبود شرایط آموزشی بردارند و به عدالت آموزشی دست یابند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار