متقاضیان تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی باید سابقه و نگاه آموزشی و فرهنگی داشته باشند
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با اشاره به نقش و اهمیت مدارس غیردولتی در کمک به نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت امر مدرسهداری یک فعالیت خطیر، حساس، آموزشی و فرهنگی است بنابراین کسانی که قرار است به این بخش ورود کنند حتما باید شرایط لازم علمی، فرهنگی و آموزشی را داشته باشند.
احمد محمودزاده در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای راهبردی، برنامهریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با حضور سایر اعضا که در سالن شهیدحججی این سازمان برگزار شد با تاکید بر اینکه کسانی که دغدغههای آموزشی و پرورشی نداشته باشند نمیتوانند به نظام آموزشی و تربیتی ما کمک کنند، اظهار کرد: حتما باید قوانین و مقررات به گونهای تصویب شود، که صرفا افراد با سوابق و رویکرد فرهنگی و آموزشی بتوانند به این حوزه ورود کنند، چرا که مدرسه بنگاه اقتصادی نیست و نگاه آموزشی و تربیتی اولین شرط در این مسیر است.
محمودزاده در ادامه با اشاره به برگزاری خوب و قابل قبول اولین جشنواره ملی آفرینو، گفت: اقدامات بعد از جشنواره، اهمیت آن کمتر از خود جشنواره نیست و باید با زبان هنر، خلاقیت و ابداعات مدارس غیردولتی برگزیده به سایر مدارس تسری پیدا کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تولید محتواهای متنوع آموزشی و تربیتی در این حوزه، تصریح کرد: استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مؤسسان مدارس غیردولتی میتواند بسیار راهگشا باشد و مدارس غیردولتی نباید در این مسیر منفعل عمل کنند.
محمودزاده با اشاره به اینکه ۲۵۰ مجتمع آموزشی و پرورشی غیردولتی با تعداد شعب متعدد در کشور مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: این مجتمعهای غیردولتی میتوانند در حوزههای مختلف آموزشی و فرهنگی نقش بسیار پررنگتری ایفا کنند و با مشارکت در جشنوارهها و فعالیتهای فرهنگی و آموزشی به ارتقای کیفی فعالیتهای خود اهتمام ورزند.
ارائه گزارش اولین جشنواره آفرینو، بررسی و تصمیمگیری درخصوص دستورالعمل تایید صلاحیت متقاضیان تاسیس مدرسه یا مرکز غیردولتی و تهیه الگوی نظاممند رتبهبندی سالانه مدارس و مراکز غیردولتی از جمله موضوعات مطرح در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای راهبردی، برنامهریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی بود.
ارسال دیدگاه