مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛
رونمایی بسته پیشنهادی تقویت پژوهشسراهای دانشآموزی در مهرماه امسال
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری از رونمایی یک بسته پیشنهادی هدفمند در مهرماه امسال از برنامههای پژوهشسراهای دانشآموزی بهمنظور تقویت این مراکز خبر داد.
![رونمایی بسته پیشنهادی تقویت پژوهشسراهای دانشآموزی در مهرماه امسال](https://cdn.pana.ir/thumbnail/AdKVAWoBDKLF/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHjbCohW8EHpMsAIKXaKdntA,,/%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%E2%80%8C%D8%B3%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%E2%80%8C%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%DB%8C.jpg)
جلسه «بررسی فعالیتهای پژوهشسراهای دانشآموزی و چالشهای پیش رو»، جهت یافتن راهحلی برای تقویت عملکرد این حوزه با حضور نادر کریمی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری؛ محمدعلی علینژاد مشاور معاون آموزش متوسطه وزیر و لیلا الماسی معاون آموزش متوسطه استان البرز در دفتر آموزش متوسطه نظری برگزار شد.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری با اشاره به اهمیت پژوهش دانشآموزی در سخنان مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم بیان کرد: برای تقویت فعالیتهای کشوری باید بهدنبال طرح تحولی در پژوهشسراهای دانشآموزی بود و کنار آن باید بازنگریهایی در نحوه اجرای جشنواره علمی پژوهشی، شاخصهای ارزشیابی پژوهشسراهای دانشآموزی و تعیین ضوابط و قوانین اعطای مجوز فعالیت قطبهای کشوری و استانی صورت داد.
وی تغییر ساختار اجرایی جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانشآموزی به شکل رویدادی و تغییر برنامه زمانبندی اجرای این جشنواره را نیز خواستار شد و با اشاره به تصویب آییننامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزههای علمی، پژوهشی، فنّاوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان، این مصوبه را یکی از گامهای موثر حضور پرشور دانشآموزان در این مراکز دانست.
نادر کریمی به اهمیت نظارت و ارزشیابی مستمر از فعالیتهای پژوهشسراها و تاکید آن در اساسنامه و شیوهنامه اجرایی پژوهشسراهای دانشآموزی و ضرورت اجرای دقیق و منسجم ارزشیابی عملکرد این مراکز در سراسر کشور اشاره کرد و از رونمایی یک بسته پیشنهادی هدفمند از برنامههای پیشروی این حوزه در مهرماه خبر داد.
وی تشکیل انجمنهای علمی دانشآموزان در مدارس و ارتباط آن با پژوهشسراها را گام موثری در ایجاد نشاط علمی در دانشآموزان دانست و گفت: با رویکرد جدید، میتوان ارتباط بین مدارس و پژوهشسراهای دانشآموزی را که یکی از مهمترین محیطهای یادگیری است، فعالتر و پویاتر کرد.
ارسال دیدگاه