سلطانیان: جذب دانش آموزان علاقهمند به معارف اسلامی از برنامههای دفتر آموزش متوسطه نظری است
تهران (پانا) - مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری مهمترین اهداف ایجاد رشته علوم و معارف اسلامی را شناسایی، جذب و اهتمام ویژه به تربیت دانش آموزان مستعد و علاقه مند به رشته علوم و معارف اسلامی دانست و تاکید کرد که این موضوع در دستور کار دفتر آموزش متوسطه نظری قرار دارد.
عباس سلطانیان در گردهمایی مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری در استان البرز، مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش را اجرای متوازن سند تحول بنیادین دانست و گفت: «در این خصوص ۳۰ برنامه در معاونت آموزش متوسطه طراحی شده تا با اجرای فعالیتهای ذیل این برنامهها، گامهای مهمی در جهت تحقق اهداف تعیین شده در سند تحول برداشته شود.»
سلطانیان افزود: «دستگاه تعلیم و تربیت با بسیج همه امکانات، تربیت و به کارگیری نیروی انسانی توانمند و تدارک برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت، گامهای مهمی برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین برداشته است.»
او ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی را با اهمیت دانست و گفت: «توسعه کمی و کیفی رشته علوم ومعارف اسلامی در برنامههای دفتر آموزش متوسطه مدنظر ما است و در برنامه شماره ۱۲ معاونت آموزش متوسطه برنامهریزی و ایجاد تسهیلات برای جذب استعدادهای برتر به رشتههای علوم انسانی و مدارس علوم و معارف اسلامی تدوین و به استان ها ابلاغ شده است.»
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری با اشاره به سیاستها، اولویتها و راهبردهای عملیاتی معاونت آموزش متوسطه گفت: «اکنون ۱۳ هزار و ۵۸۸ دانشآموز در دوره دوم آموزش متوسطه در ۱۸۷ دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استانهای کشور مشغول به تحصیل هستند و جهت افزایش کمی و کیفی این مدارس مکاتباتی را با مدیران کل استانها انجام دادهایم.»
سلطانیان در ادامه به تحلیل نتایج امتحانات نهایی رشته علوم و معارف اسلامی در خرداد ۱۳۹۸ پرداخت و برای ارتقا کیفیت آموزش در دوره دوم متوسطه، طرح ها و برنامههای کیفیتبخشی تنظیمشده را تشریح و توصیههای اجرایی نیز برای مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی ارائه کرد.
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری با تشکر از فعالیتها و برنامهریزی مطلوب مسئولان و مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی، ثبتنام دقیق و مطابق ضوابط ابلاغ شده، جذب و بکار گیری دبیران توانمند و متخصص و استفاده از کلاسهای فوق برنامه نیاز سنجی شده و هدفمند را در ارتقا کیفیت این رشته ضروری دانست.
ارسال دیدگاه