افتتاح 4319مین فضای آموزشی و پرورشی روستایی در دولت سیزدهم؛ فردا

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افتتاح مدرسه شهدای روستای خرماکلا در قائمشهر در روز پنجشنبه با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 4319مین فضای آموزشی و پرورشی روستایی در دولت سیزدهم؛ فردا

‌حمیدرضا خان‌محمدی، در آستانه سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مازندران، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان نوسازی مدارس در دولت سیزدهم توجه به ایجاد فضاهای آموزشی متفاوت و تحول‌آفرین است که در همین راستا نیز مدرسه روستای خرماکلا در شهرستان قائمشهر با رویکردی متفاوت در آموزش با زیرساخت‌های منحصربه‌فرد ساخته شده است.

وی با بیان این‌که مدرسه خرماکلا یکی از طرح‌های شاخص و تحول‌آفرین مدرسه‌سازی کشور به شمار می‌آید، افزود: این مدرسه با رویکردی متفاوت در طراحی و برنامه‌ریزی‌های جنبی آموزشی ساخته شده و یکی از طرح‌های تحولی ما در حوزه مدرسه‌سازی محسوب می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم، اذعان داشت: در سند تحول آموزش و پرورش مبانی مهمی از جمله مشارکت جامعه محلی و ایفای نقش مسئولانه در بسترسازی و پشتیبانی از جریان تربیت، تقویت نگاه  مدرسه با محوریت توسعة محلی ، تنوع‌بخشی به موقعیت‌ها و فراهم کردن فرصت‌های تربیتی مضاعف،  امکان بهره‌گیری از فرصت‌ها و زمینه‌های دیگر اجتماعی با نگاه ترکیبی به مدرسه و تبدیل شدن مدرسه به نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی و پیشرفت کشور توجه شده است.

این مقام مسئول، تصریح کرد: تاکید ما دردولت مردم بر این است که مدرسه‌ها باید کانون تحول و پیشرفت جامعه پیرامونی باشند. بر همین اساس نیز معتقدیم که در ساخت مدارس جدید باید نگاه متفاوتی داشته باشیم که همین نگرش در ساخت مدرسه شهدای خرماکلا به کار رفته است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، عنوان کرد: مدرسه خرماکلای قائمشهر با رویکرد تبدیل شدن مدرسه به کانون تحول و پیشرفت روستا ساخته شده و مرکزیت توسعه و پیشرفت روستا برای آینده به حساب می‌آید. این مدرسه می‌تواند الگویی برای مدرسه‌سازی در کشور باشد و امیدواریم تعداد این فضاهای آموزشی با کمک مردم افزایش یابد.

به گفته خان‌محمدی مدرسه خرماکلا در قائمشهر با زیربنای مجموع ۲ هزار و ۲۵۸ متر مربع در زمینی به مساحت ۴ هزار ۹۸۶ متر مربع که توسط یکی از خیران روستا اهدا شد ساخته شده و با ۱۴ کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان در ۲ مقطع آموزشی خواهد بود.

وی درباره اجزا و زیرساخت‌های این فضای آموزشی متفاوت، گفت: علاوه بر زیرساخت‌های معمول آموزشی موجود در مدارس در این مدرسه با در نظر گرفتن فضاهای جانبی دیگری از جمله زمین چمن مصنوعی مجهز به رختکن و دوش و سرویس بهداشتی مستقل، آمفی‌تئاتر روباز، آلاچیق‌هایی برای برگزاری کلاس درس در فضای باز، چهار کارگاه و آزمایشگاه، سالن اجتماعات و کتابخانه شرایط متفاوتی در این مدرسه ایجاد شده است.

خان‌محمدی یکی از ویژگی‌های ممتاز این مدرسه را در نظر گرفتن فضای کشت گلخانه‌ای برای دانش‌آموزان بیان کرد و ابراز داشت: خرماکلا یکی از روستاهای شاخص کشور در کشت گلخانه‌ای است و بر همین اساس نیز برای این مدرسه سه گلخانه ساخته شده که دانش‌آموزان همزمان با تحصیل، کار در گلخانه و پرورش محصولات گلخانه‌ای را نیز می‌آموزند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه ساخت 200 مجتمع آموزشی بزرگ‌مقیاس با همین رویکرد در نظر گرفته شده که تلاش می‌کنیم با جذب مشارکت‌های محلی و بهره‌گیری از توان خیران مدرسه‌ساز گام‌های مناسبی در مسیر تحقق این هدف در دولت مردمی برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار