نو معلم دبیرستان حضرت زینب (س) فشافویه در گفتوگو با پانا:
شناخت خصوصیات دانشآموزان، عاملی موثر در جذب آنها به دروس است
فشافویه (پانا) - رتبه ۴۰۰۰ رشته ریاضی فیزیک، درک و شناخت خصوصیات دانشآموزان را از جمله عوامل موثر در جذب بیشتر دانشآموزان به درس دانست.

نازنین حسینی نومعلم و دبیر پایه هشتم دبیرستان حضرت زینب (س) منطقه فشافویه است که با رتبه کنکور ۴۰۰۰، در رشته ریاضی و فزیک در سال ۱۴۰۰ از دانشگاه فرهنگیان فارغالتحصیل شده است؛ او با ۲ سال سابقه کار در حرفه آموزگاری در گفتوگو با پانا درباره اولین تجربه شغل خود گفت: «اولین تجربه من نسبتاً تجربه دشوار و پرشور و با نگرانی زیادی همراه بود، زیرا این تجربه در مدرسه سمپاد شکل گرفت که دارای سطح علمی و کیفی بالایی بود اما به خوبی پیش رفت و تجربه پررونقی برای تدریس من شد.»
حسینی با بیان اینکه، حرفه معلمی فراتر از یک علاقه سطحی است اظهار کرد: «علاقه من به شغل معلمی از کودکی بوده و بیش از یک علاقه سطحی است. چیزی که برای من در این هنر و نه تنها شغل اهمیت دارد، فراتر از یک کار روزانه است؛ این رسالت معلمی است که به عنوان یک فرد آگاهیبخش پایبندی به این شغل را ممکن می کند.»
وی یکی از عوامل جذب دانشآموزان به درس را درک جوانان دانست و خاطرنشان کرد: «توانایی دبیر برای جذب دانشآموزان به درس بسیار مهم است که به نظر من با درک آنها و خصوصیات اخلاقی دانشآموزان به خصوص در دوره نوجوانی در جذب شدن به درس بسیار موثر است.»
حسینی، با بیان اینکه تولید محتوا در قالب ویدیو بهترین روش برای تدریس در فضای مجازی است، عنوان کرد: «تولید محتوا و تدریس در غالب ویدیوهای آموزشی و پرسش و پاسخ در غالب حل سوالات و توضیحات با ارسال صدا از جانب دانشآموزان بهترین روش برای تدریس در محیط حال حاضر و فضای مجازی است.»
وی در خصوص افزایش میزان یادگیری دانشآموزان توسط آموزش و پرورش بیان کرد: «با توجه به پیشرفت دنیا و همچنین آموزش در بخش های مختلف که به شدت به تکنولوژی وابسته است آموزش و پرورش نیز باید با تکنولوژی همراه شده تا میزان یادگیری افزایش یابد و جذب دانشآموزان نیز به فرآیند تدریس بیشتر شود.»
این دبیر ریاضی، هدف خود را از حرفه معلمی آگاهی به دانشآموزان دانست و گفت: «همانطور که گفتم آموزگاری فراتر از یک شغل برای من است و هدفی که در جهت آگاهی و دانش رساندن به دیگران دارد بسیار برایم دلگرم کننده است.»
حسینی، در آخر خطاب به دانشآموزان علاقهمند به حرفه آموزگاری تصریح کرد: «دانشآموزان سعی کنند از توانمندیهای خود آگاه باشند و ویژگیهایی که برای معلم شدن لازم است را در خود پرورش دهند و معلمی و جوانب و هدف آن را بسنجند و بررسی کنند.»
دانشآموز خبرنگار: نازنین فاطمه طاهری
ارسال دیدگاه