در گفتوگو با پانا:
حسینی: امسال هدف گذاری کردیم در هر استان دستکم یک مدرسه گویا داشته باشیم
تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تدریسی در این استودیوها تولید شده است تا دانشآموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند بتوانند از آموزشها استفاده کنند
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد یکی از اقدامات ما در زیست بوم کرونا این بود که متوجه شدیم برخی از بچههای استثنایی نمیتوانند در شبکه شاد و تلویزیون به راحتی از آموزشها بهرهمند شوند لذا در شبکه شاد نرمافزار گویا ساز یعنی پایگاه آموزش مجازی را راهاندازی کردیم به نوعی که این مدرسه مجازی در ۷ استان راهاندازی شد.

سیدجواد حسینی در گفتوگو با پانا درباره اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای پوشش دانشآموزان مناطق محروم و دورافتاده و آموزش آنان از طریق شبکه شاد گفت: «یکی از افتخارات این دوره راهاندازی شبکه شاد است؛ فعالیتهایی که در دوران کرونا اتفاق افتاد همکاری با شبکههای تلویزیونی، اقدامات جهادی معلمان و راهاندازی این شبکه بود. برای ارزیابی آموزشها و موثر بودن آنان راهاندازی این شبکه لازم و ضروری بود.»
وی افزود: «شبکه شاد یک شبکه بسیار مستقلی است که ظرفیت بهروزرسانی و پیشرفت را دارد. ما نیز در حوزه استثنایی نیز از این قاعده مستثنی نبودیم لذا در ابتدا با برنامههای شبکههای تلویزیون برای بخشی از دانشآموزان آموزشها را ارائه کردیم. این آموزشها برای ۷ طیف دانشآموز که ۱۵۲ هزار دانشآموز استثنایی به همراه ۴۰۰ هزار دانشآموز دیرآموز که در مدارس عادی درس میخوانند، میشود.»
حسینی گفت: «در دوران کرونا علاوه بر برنامههای وزارت آموزش و پرورش به طور مشخص در آموزش و پرورش استثنایی چند اقدام را انجام دادیم؛ در دوران کرونا و پسا کرونا باید اقداماتی را ترتیب داد که هیچ دانشآموزی از پوشش تعلیم و تربیت به دور نباشد. در این سازمان کارهای ویژهای در این باره انجام دادیم. قبل از کرونا طرحی را به عنوان طرح «آموزش منزل محور» کلید زدیم و برای آن ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کردیم تا آموزشها منزل محور باشند. این آموزشها در دوران کرونا نیز گسترش پیدا کرد.»
وی اضافه کرد که اقدام دیگر ما در زیست بوم کرونا این بود که متوجه شدیم برخی از بچههای استثنایی نمیتوانند در شبکه شاد و تلویزیون به راحتی از آموزشها بهرهمند شوند لذا در شبکه شاد نرمافزار گویا ساز یعنی پایگاه آموزش مجازی را راهاندازی کردیم به نوعی که این مدرسه مجازی در ۷ استان راهاندازی شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: «امسال هدف گذاری کردیم در هر استان دستکم یک مدرسه گویا داشته باشیم. در سال ۹۹ اقدام دیگر آموزش و پرورش استثنایی که در حال تکمیل آن هستیم این است که ۶ استودیو راهاندازی کردیم و بهترین استادان در گروههای مختلف به بچهها آموزش میدهند.»
حسینی گفت: «تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تدریسی در این استودیوها تولید شده است تا دانشآموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند بتوانند از آموزشها استفاده کنند. تولید بستههای درس نامهای و فرستادن معلمان توانبخش و مشاوران به درب منازل برای آوردن بچهها به صورت انفرادی در مدرسه، از دیگر اقدامات ما است.»
وی در پایان اضافه کرد: «در شبکه شاد کانال آموزش و پرورش استثنایی را ایجاد کردیم و درختی را تحت عنوان کانال محتواهای آموزشی، پرورشی و توانبخشی بارگذاری میکنیم تا دسترسی تمام دانشآموزان به این شبکه راحت باشد.»
ارسال دیدگاه