با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام گرفت؛

نشست هم اندیشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با خبرگزاری پانا استان چهارمحال و بختیاری

شهرکرد(پانا)_نشست هم اندیشی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خبرگزاری پانا در جهت برگزاری کارگاه های خبرنویسی در تابستان سال جاری برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با خبرگزاری پانا استان چهارمحال و بختیاری

نشست هم‌اندیشی کارگاه‌های تخصصی خبرنگاری و روزنامه‌نگاری ویژه دانش‌آموزان نوجوان استان چهارمحال‌وبختیاری در راستای توجه به مبانی نوجوان‌محوری و کسب مهارت‌های اجتماعی در نوجوانان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئول خبرگزاری پانا استان در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

روح‌الله واحد، مدیرکل کانون استان در خصوص ظرفیت‌های مناسب نوجوانان پیرامون خبرنگاری گفت: باید از ظرفیت دانش‌آموزان و استعداد خبرنویسی آن‌ها استفاده کنیم و در تمام مراکز کانون‌های استان، یک یا چند عضو خبرنگار فعال داشته باشیم تا به انعکاس اخبار به‌صورت مداوم اقدام کنند.

واحد با بیان اینکه اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دارای ظرفیت بسیار مناسب در امر خبرنویسی و خبرنگاری هستند، افزود: در بخش هنری و مخصوصا عکاسی، اعضای نوجوان می‌توانند عکاس‌خبرنگاران بسیار خوبی باشند و در بخش ادبی، اعضای گروه‌های ادبی می‌توانند نویسنده‌های بسیار خوبی در خبرنویسی باشند.

مجید عالی‌پور، مسئول خبرگزاری پانا استان چهارمحال‌وبختیاری نیز این نشست را اولین نشست تخصصی ارتباط بین دستگاهی پیرامون برگزاری کارگاه‌های تخصصی خبرنگاری ویژه نوجوانان اعلام کرد و در خصوص درخواست همکاری کانون با این خبرگزاری ابراز خرسندی کرد و از آمادگی کامل این خبرگزاری در برگزاری دوره‌های تخصصی خبرنگاری خبر داد.

عالی‌پور افزود: ظرفیت دانش‌آموزخبرنگاران پانا در زمینه جهاد تبیین و امیدآفرینی بسیار مطلوب است که این مهم نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و آموزش سواد رسانه‌ای در کنار مبانی اساسی خبرنویسی و خبرنگاری برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها جزو سرفصل‌های اساسی و مهم خواهد بود.

مسئول خبرگزاری پانا استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مقدماتی و پیشرفته برای دانش‌آموزان در اصل، یک مسیر مناسب در جهت کشف استعدادهای درخشان دانش‌آموزان در زمینه سواد رسانه‌ای است که از همین ظرفیت می‌توان در جهت مخابره اخبار صحیح و امیدآفرین برای جامعه استفاده کرد.

در پایان این نشست، مقرر شد که تفاهم‌نامه‌ای طبق قوانین و مقررات فی‌مابین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان دانش‌آموزای استان چهارمحال‌وبختیاری در خصوص برگزاری کارگاه‌های تخصصی خبرنگاری ویژه نوجوانان منعقد شود و مقدمات  این دوره از نیمه اردیبهشت در قالب فراخوان در سطح استان پیگیری و به صورت مستمر از ابتدای فصل تابستان برای علاقه‌مندان برگزار شود.

فراخوان دوره مقدماتی خبرنگاری و روزنامه‌نگاری  به زودی منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار