روزشمار المپیک پاریس؛ ۹۴ روز تا آغاز بازی‌ها

سنجش عیار کشتی ایران با ترازوی المپیک/ والیبال در آستانه جاماندن از پرواز پاریس

جوادی: کشتی امید اصلی کاروان ورزش ایران در المپیک است

تهران (پانا) - کاروان ایران در فاصله ۹۴ روز تا آغاز رسمی بازی‌های المپیک پاریس به ۳۱ سهمیه رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سنجش عیار کشتی ایران با ترازوی المپیک/ والیبال در آستانه جاماندن از پرواز پاریس

۹۴ تا آغاز رقابت‌های المپیک پاریس مانده است و قطار این رویداد مهم ورزش دنیا به ایستگاه سی و سوم رسیده است.

1

ورزش ایران هم در دریای متلاطم کسب سهمیه در مسابقات بین‌المللی در رشته‌های مختلف، تا کنون۳۱ سهمیه کسب کرده است و تا کنون ۳۲ ورزشکار در رشته‌های مختلف، مسافر پاریس شدند.

شمشیربازی، اولین سهمیه تیمی کاروان ورزش ایران را کسب کرد و از طرفی در وزنه‌برداری نیز  ۲سهمیه در بخش مردان کسب کردیم. کشتی ایران در رشته‌های آزاد و فرنگی سهمیه‌ها را در دایره طلایی مسابق انتخابی المپیک درو کرده است.

63000301

قایقرانی که در آب‌های آرام مسابقات انتخابی المپیک، طوفان تاریخ‌سازی به راه انداخت و از عمق آب‌های قاره کهن سهمیه را صید کرد.

171073138

۴ سهمیه،۲ سهمیه در بخش رویینگ توسط فاطمه مجلل در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن و مهسا جاور و زینب نوروزی در رویینگ دونفره سبک وزن و ۲ سهمیه در بخش کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر و کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰متر به نام کشورمان بدست آورده است. برای اولین بار در قایق دونفره سهمیه کسب کردیم.

1648254_989

برگی دیگر از تاریخ سازی ورزش ایران در مسیر انتخابی المپیک در رشته ژیمناستیک رقم خورد و مهدی الفتی، طلسم پنج دهه ناکامی ژیمناستیک ایران برای حضور در مسابقات المپیک را شکست و تیم ملی ژیمناستیک ایران، بعد از  ۶۰ سال در این بازی‌ها شرکت می‌کند.

62907232

تکواندو، با چهار سهمیه که توسط مهران برخورداری در وزن ۸۰ کیلوگرم، آرین سلیمی در وزن +۸۰ کیلوگرم، مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹ کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷ کیلوگرم شکار شده است، یکی از امیدهای کاروان ایران برای کسب نشان‌های رنگارنگ این رویداد مهم ورزش دنیاست.

62759996

وزنه‌برداری، نیز با دو سهمیه که توسط مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم بدست آمده است در آستانه، نبرد با فولاد سرد المپیک قرار دارد.

218602_536-1-792

دوچرخه‌سواری ایران، با یک سهمیه در بخش مردان، آن هم در بخش جاده گام به مسیر المپیک پاریس گذاشت.

170859092

تیراندازی، هم چهار سهمیه در جریان رقابت‌های انتخابی المپیک کسب کرده است که دو سهمیه در تفنگ ۱۰ متر زنان، یک سهمیه در تپانچه ۲۵ متر زنان، یک سهمیه در تراپ مردان به دست آمده است.

تیراندازی در بخش اهداف پروازی، نیز به دنبال شکار سهمیه در آسمان مسابقات انتخابی و گزینشی است.

4673009

شمشیربازی این بار چهار سهمیه در اسلحه سابر توسط علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر کسب کرده است که سه نفر در انفرادی با حریفان به رقابت خواهند پرداخت و هر چهار نفر می‌توانند در تیمی شرکت کنند.

مسابقات زون آسیا برای شمشیربازی ایران، آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک در رشته‌های اسلحه‌های اپه و فلورهمردان و زنان و سابر زنان است.

711 (24)

کشتی، این بار هم شگفتی‌ساز شد و کشتی‌گیران ما با ۱۱ سهمیه گام به دایره طلایی مسابقات المپیک خواهند گذاشت و با رقبا سرشاخ می‌شوند.

eeeeeeeeeeee

ناکامی تیلور آمریکایی، از اتفاقات مهم در کوران انتخابی المپیک بود.حسن یزدانی این دلاور مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در کنار سایر گوش شکسته‌های تیم ملی، دنبال استخراج طلا، نقره و برنز المیپک، از دایره طلایی این رویداد مهم ورزش دنیا هستند.

711 (7)

پنج سهمیه در کشتی آزاد و در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم و شش سهمیه در کشتی فرنگی و در اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کسب شده است.​ کشتی آزاد در مسابقات جهانی به دنبال گرفتن سهمیه وزن۵۷ کیلوگرم است.

۳۲ ورزشکار (۲۴ مرد و ۸ زن)، بلیط پرواز پاریس را در دست دارند. هنوز کار برای کاروان ورزش ایران برای افزودن تعداد سهمیه‌ها به پایان نرسیده است، برخی از رشته‌ها برای کسب سهمیه در کوران مسابقه یا رنکینگ جهانی قرار دارند.

229626_733

رشته‌های تیروکمان، سنگنوردی، بوکس، شنا و تنیس روی میز که هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند در رقابت‌های گزینشی و یا رنکینگ این شانس مجدد را دارند که مسافر پاریس شوند.

لیگ+ملت+های+والیبال+۲۰۲۳+تیم+ملی+والیبال+ایران

والیبال ایران در دنیای توپ و تور جهان و در لیگ ملت‌ها، عملکرد خوبی نداشته است و در آستانه جا ماندن از پرواز پاریس قرار دارد. بلندقامتان ایران هنوز شانس حضور در این رویداد مهم ورزش دنیا را دارند.

4856593

دو و میدانی که از جمع جاماندگان کسب سهمیه خارج شده است و با سهمیه فرزانه فصیحی در آستانه پرواز پاریس قرار دارد.

2176731_163

جودو ایران هم چراغ اول را در مسیر انتخابی المپیک پاریس توسط مریم بربط روشن کرده است.

طی چهار دوره اخیر برگزاری مسابقات المپیک به ترتیب در المپیک ۲۰۰۸ پکن، ۵۵ سهمیه ( ۵۲ مرد و ۳ زن) مسب شد. ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن، با ۵۳ سهمیه ( ۴۵ مرد و ۸ زن) به مصاف رقبا رفتند. مردان و زنان ورزشکار ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو: ۶۳ سهمیه ( ۵۴ مرد و ۹ زن)، با افزایش تعداد سهمیه‌های ایران پا به این میدان بزرگ و سرنوشت ساز گذاشتند. کاروان ورزش ایران در دوره قبل یعنی مسابقات المپیک۲۰۲۰ توکیو: ۶۵ سهمیه ( ۵۵ مرد و ۱۰ زن) کسب کردند.

یزدانی برای کسب سومین مدال المپیک دور خیز کرده است

ابراهیم جوادی که مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیج را در کارنامه دارد، در گفت‌وگو با پانا در آستانه المپیک پاریس، اظهار کرد: «کشتی، همواره از امیدهای اصلی کاروان ورزش ایران برای کسب مدال‌های خوش رنگ المپیک بوده است.»

چهره ماندگار در قاب سده المپیک تاریخ ورزش ایران افزود: «تمام کشتی گیرانی که در رشته‌های آزاد و فرنگی، موفق به کسب سهمیه شدند، شانس ایستادن بروی سکوی قهرمانی رقابت‌های المپیک پاریس را دارند.»

62716602

پیشکسوت کشتی کشورمان تأکید کرد: «حسن یزدانی که دو نشان خوش رنگ المپیک را در کارنامه خود دارد برای کسب سومین مدال المپیک دور خیز کرده است و از شانس‌های اول نه تنها کشتی، بلکه کاروان ایران در المپیک پاریس است.»

جوادی با اشاره به اینکه محسن کاوه مربی میدان دیده‌ای است، تصریح کرد: «کشتی گیران آزاد کار ما در کنار ملی پوشان تیم فرنگی در شرایط خوبی به لحاظ جسمانی و روانی قرار دارند و به کسب مدال در این مسابقات می‌اندیشند.»

62048086

چهره ماندگار در قاب سده المپیک تاریخ ورزش ایران با بیان اینکه علیرضا دبیر هم از افتخارات ورزش ایران در المپیک است، گفت: «زحمات زیادی کشیده است، تا کشتی ایران در میادین بین‌المللی بدرخشد.»

جوادی اظهار داشت: «شاید این صحبت تکراری باشد، ولی عیار کشتی ایران، با طلای المپیک سنجیده می‌شود. برای کاروان ورزش ایران به ویژه کشتی گیران کشورمالن در این پیکارها، آرزوی پیروزی و موفقیت داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار