داور بخش نقالی جشنواره امید فردا عنوان کرد:

نقالی، هنر فاخر ایرانی

همدان (پانا) - صبح امروز در حاشیه برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا، داور بخش نقالی جشنواره ضمن تاکید بر حضور فعال دانش‌آموزان، از نتایج مطلوب حاصل شده در این رشته هنری توسط دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نقالی، هنر فاخر ایرانی

 

مهدی کوثری یگانه در مصاحبه‌ای با خبرنگار پانا عنوان کرد: خوشبختانه امسال مسابقات از لحاظ کیفی، از سطح بالاتری برخوردار است که گویای حضور فعال و مثبت دانش‌آموزان توانمند در رشته نقالی است.

داور بخش نقالی ادامه داد: از جمع شرکت کنندگان این بخش از جشنواره، شاهد حضور افرادی توانمند و با استعدادهای فراوانی هستیم که در صورت تمرین و تکرار و مطالعه بیشتر در امر یادگیری مطالب مربوطه، می‌توانند زمینه‌ساز موفقیت‌های بیشتری در حوزه خود شوند.

کوثری ضمن تاکید بر عوامل مهم موفقیت در رشته‌های هنری گفت: ملاک موفقیت در هر رشته هنری را می‌توان در گرو چهار عامل مهم تعریف کرد که اولین عامل را می‌توان علاقه و شور دانش‌آموز بیان کرد که در قالب خود، کافی نیست و باید به دومین عامل که استعدادهای نهفته شخص است نیز توجه بسزایی داشت.

وی ادامه داد: پشتکار را می‌توان عامل بعدی در موفقیت در هنر تلقی کرد؛ چرا که این امر زمینه‌ساز اثرات مختلفی از جمله نبوغ و استعداد می‌شود. داشتن استاد و راهنمایی  خوب و آگاه، چهارمین عامل است که می‌تواند تا حد بسزایی از اتلاف وقت دانش‌آموزان جلوگیری کند و باعث تمرکز بیشتر آنان در حیطه فعالیتشان شود.

کوثری افزود: می‌توان گفت، یکی از راهکارهای تقویت نقالی و شاهنامه خوانی دانش‌آموزان، حضور ایشان در انجمن‌های ادبی است که به صورت متمرکز به تحلیل و بحث در مورد مطالب ادبی پرداخته می‌شود و می‌تواند کمک بسزایی به دانش‌آموزان داشته باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از عوامل برگزاری جشنواره گفت: مطمئنا از دل چنین جشنواره‌هایی، می‌توان استعدادهای هنری  شناسایی و پرورش داده شوند که امیدوارم بیشتر از پیش، توجه مسئولین ذی ربط رو به همراه داشته باشد.

خبرنگار پانا: ثمینه نوری

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار