هفدهم ماه رمضان سالروز تاسیس بنای مسجد مقدس جمکران

قم(پانا) - هفدهم ماه رمضان سالروز تاسیس بنای مسجد مقدس جمکران به فرمان امام زمان(عج) است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هفدهم ماه رمضان سالروز تاسیس بنای مسجد مقدس جمکران

هفدهم ماه مبارک رمضان، هزار و هفتاد و دومین سال بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء است.

در شب سه شنبه، هفدهم ماه مبارک رمضان سال 373 هجری، امام زمان (عج) به شیخ عفیف صالح حسن بن مثله جمکرانی امر کردند که در مکان فعلی مسجد مقدس جمکران، که زمینی برگزیده از سوی خداوند متعال است، بنایی را احداث کند و مردم را ترغیب کند به خواندن چهار رکعت نماز که دو رکعت نماز تحیّت مسجد و دو رکعت نماز صاحب الزمان(عج).

 این نقل، از لفظ مبارک امام (علیه السلام)  است که فرمود:«فَمَنْ صلاّهما، فکأنّما صلّی فی البیت العتیق» هرکس، این دو رکعت (یا این دو نماز) را بخواند، گویی در خانة کعبه آن را خوانده است.

رسم است که عاشقان و منتظران ظهور به صورت کاروانی یا خانوادگی با خودروهای شخصی، اتوبوس، قطار و یا پیاده از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) در ایام هفته بویژه سه شنبه ها و جمعه ها خود را به این مکان مقدس می رسانند و نمازهای یادشده را بجای می آورند.

مسجد مقدس جمکران کانون برگزاری مراسمات مختلف مذهبی و ملی و بین المللی است بخصوص در ایام جشن های نیمه شعبان، صدها موکب از داخل و خارج کشور در مسیر بلوار 7 کیلومتری پیامبر اعظم(ص) از حرم مطهر تا مسجد جمکران، مستقر شده و به ارائه خدمات گوناگون به زائران می پردازند.

دو ماه محرم و صفر و ایام اربعین، شب های قدر، ایام نوروز و سایر مناسبت ها مسجد مقدس جمکران کانون توجه خیل بیشمار ارادتمندان حضرت حجت(عج) می باشد.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار