پیام تسلیت استاندار قم و جامعه مدرسین حوزه علمیه در پی ارتحال آیت‌الله امامی کاشانی

قم (پانا) - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاندار قم، ارتحال آیت‌الله محمد امامی کاشانی (امام جمعه موقت تهران) را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت استاندار قم و جامعه مدرسین حوزه علمیه در پی ارتحال آیت‌الله امامی کاشانی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاندار قم در پیام‌های جداگانه‌ای، ارتحال آیت‌الله محمد امامی کاشانی (عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران) را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است:

«رحلت فقیه مجاهد، مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی – رحمت الله علیه – موجب تألم و تأثر گردید.

این عالم مبارز و انقلابی از جمله یاران و وفاداران به امام راحل عظیم‌الشأن بود که از آغاز نهضت امام بزرگوار در صفوف مبارزه قرار داشت و پس از پیروزی نیز با حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و علمی اثرگذار و فعال در خدمت نظام اسلامی بود.

نقش‌آفرینی‌های آن فقیه جلیل‌القدر در امامت جمعه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های سیاسی، همواره با اخلاص، هوشمندی و متانت همراه بود و این روحانی مجاهد تا پایان عمر در مسیر ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ثابت‌قدم و استوار بود.

رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مراجع عظام تقلید (دامت‌برکاتهم)، حوزه‌های علمیه و شاگردان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستاریم.»

در پیام سیدمحمد آقامیری (استاندار قم) نیز آمده است:

«درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله حاج شیخ محمد امامی کاشانی رضوان‌الله‌ تعالی علیه موجب تاسف و تاثر گردید. آن عالم بزرگوار از همان ابتدای نهضت نورانی حضرت امام (ره)‌ و در تمامی مراحل حساس و خطیر نظام اسلامی به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های مورد وثوق و یار وفادار امام و رهبری نقش‌آفرین بود و با حضور مؤثر و دلسوزانه در سنگرها و مسئولیت‌های مختلف خدمتگزاری از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، دیوان عدالت اداری و غیره، خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

فقدان آن عالم جلیل‌القدر را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، علما و روحانیت معزز، حوزه‌های محترم علمیه و آحاد ملت شریف ایران به‌ویژه بیت مکرم و شاگردان ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیه فقید رحمت واسعه الهی و همنشینی با ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل توام با سعادت و سلامتی مسالت می‌نمایم.»

آیت‌الله محمد امامی کاشانی، روز گذشته به علت ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت. وی متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۰ بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را بر عهده داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار