مدیر پژوهش‌سرای بصیرت شهرستان ری در گفت‌وگو با پانا:

مسابقات علمی دانش‌آموزی، عامل محرک شناسایی استعداد و راهگشای توسعه کشور است

شهرری دو (پانا) - مدیر پژوهش‌سرای بصیرت شهرستان ری، برگزاری مسابقات علمی دانش‌آموزی را عاملی محرک برای شناسایی استعداد در زمینه‌های مختلف و راهگشای توسعه کشور برشمرد.

لینک کوتاه کپی شد
مسابقات علمی دانش‌آموزی، عامل محرک شناسایی استعداد و راهگشای توسعه کشور است

اولین دوره مسابقات منطقه‌ای مولکول‌سازی به همت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی پسرانه بصیرت (1) با مشارکت دبیرستان میرداماد در سطح مدارس خاص شهرستان ری برگزار شد. دانش‌آموزخبنرگار پانا به همین منظور به گفت‌وگویی با مدیر پژوهش‌سرای بصیرت این منطقه پرداخت.

بهزاد قبادی، مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی پسرانه بصیرت شهرستان ری در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با پانا اذعان کرد: «برگزاری مسابقات علمی دانش‌آموزی، عاملی محرک در شناسایی استعداد در زمینه‌های مختلف است که زمینه‌ساز و راهگشای توسعه کشور است. این دوره از مسابقات در 2 محور ساخت صحیح مولکول شیمیایی عناصر و سرعت ساخت طرح فضایی اجرا شد که از استقبال دانش‌آموزان زیادی برخوردار شد. مسابقات علمی و فناوری در راستای آشنایی ذهن آحاد جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان با موضوعات علمی، فناوری و ترویج و فرهنگ‌سازی است که نقش به‌سزایی در شکل‌گیری علوم در دانش‌آموز دارد که در نهایت موجب گسترش پیشرفت کشور در مباحث علمی می‌شود.»

وی دررابطه با عمق‌بخشی این رویداد توضیح داد: «اگر برگزاری مسابقه صرفا رویدادی یک‌باره باشد، تعداد افراد زیادی را نسبت به موضوعات ترغیب و آن‌ها را جذب می‌کند اما اگر این موضوع به حضور در شبکه اجتماعی، کارگروه یا یک سازمان مردمی تبدیل شود و اهداف آن ادامه پیدا کند به مراتب، استعداد‌یابی و هم‌افزایی را به دنبال خواهد داشت و صرفا از برگزاری یک مسابقه و اهدای جوایز مؤثر‌تر خواهد بود.»

قبادی ضمن اشاره به اهمیت فراگیری مسابقات علمی اظهار کرد: «هدف از برگزاری مسابقات علمی، یادگیری به‌صورت دسته‌جمعی است و انگیزه رقابت سالم در سطح منطقه را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند که خود، یک امر مهم در یادگیری صحیح علوم مختلف است و عامل اصلی شرکت دانش‌آموزان در این مسابقات، ایجاد اعتماد به نفس است که وظیفه اولیا است.»

مدیر پژوهش‌سرای بصیرت بیان کرد: «این دوره از مسابقات با هدف توانایی رفع نیازهای جامعه به واسطه دانش‌آموزان در حال برگزاری است و بعد از مسابقات از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد و از آن‌ها برای شرکت در مسابقات علمی- پژوهشی دعوت شد. امیدواریم این مسابقات سبب درک بهتر مسائل مرتبط با علوم و یادگیری بیشتر شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا خسروزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار