امیرآبادی فراهانی در گفت‌و‌گو با پانا:

بسیاری از وعده‌های دولت سیزدهم در حال عملیاتی شدن است

عملکرد دولت در بخش افزایش یارانه‌ها قابل قبول بوده است

تهران (پانا) - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت در بخش افزایش یارانه‌ها قابل قبول بوده است، گفت بسیاری از وعده‌های دولت سیزدهم در حال عملیاتی شدن است.

کد مطلب: ۱۴۷۰۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از وعده‌های دولت سیزدهم در حال عملیاتی شدن است

دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار خود، یکی از برنامه‌های اصلی خود را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و تامین مسکن اعلام کرد. 

در راستای تحقق این وعده در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدایت، حمایت و راهبری دولت، واگذار شد.

البته باید در نظر داشت که دولت سیزدهم در شرایطی بر سر کار آمد که به دلیل عدم اعتقاد دولت سابق به تولید مسکن، بار اصلی ساخت بر دوش این دولت افتاد. در حقیقت میراث سیاست‌های ضدتولید مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم به دولتی رسید که افزایش رفاه به خصوص برای دهک‌های پایین را در دستور کار خود قرار داد.

طرح پرداخت یارانه بر مبنای کالابرگ الکترونیکی نیز از دیگر طرح‌های در دستورکار دولت بود که بر مبنای آن ۱۱ قلم کالا به شکل مجزا کدگذاری و به مردم اعطا شد. رقم یارانه تشویقی در ازای خرید با کالابرگ الکترونیکی از ۱۲۰ هزار به ۲۲۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش یافت. این افزایش، موجب استقبال حدود ۹۰ درصدی گروه‌های هدف قرار گرفت که در نهایت قریب به ۳ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای این امر اختصاص یافت.

در این راستا، احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «عملکرد دولت در بخش افزایش یارانه‌ها و حمایت از اقشار محروم قابل قبول بوده و  بسیاری از وعده‌ها در حال عملیاتی شدن است. زمین‌های مسکن ملی واگذار شده و ساخت و ساز آغاز شده است. اتمام این پروژه‌ها زمان‌بر است.»

وی افزود: «یکسری مباحث نیز به سیاست خارجی و تحولات منطقه مرتبط است به عنوان مثال افزایش قیمت دلار مربوط به افزایش پایه پولی است که بخشی از آن به دولت قبل بازمی‌گردد.»

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «دولت سیزدهم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌ و محرومان و در حوزه نهادهای حمایتی انصافاً خوب عمل کرده است و مجلس نیز به دولت کمک کرده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار