امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با هنیه:

برای جهان قابل درک است که نتانیاهو به پایان خط رسیده است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه گفت برای جهان قابل درک است که نتانیاهو به پایان خط رسیده است و صرفا برای بقای خود دست و پا می‌زند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برای جهان قابل درک است که نتانیاهو به پایان خط رسیده است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات فلسطین و غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هنیه در این گفت‌وگو، ضمن ابلاغ‌ سلام‌های گرم‌ خود به مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران و تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، آخرین تحولات سیاسی و میدانی در غزه را تشریح کرد.

وی با تاکید بر روحیه و توان بالای رزمندگان مقاومت در ایستادگی در برابر ماشین جنگی و کشتار دشمن صهیونیستی، وضعیت انسانی بویژه در شمال نوار غزه را بحرانی توصیف کرد و بر ضرورت اقدام فوری جامعه‌ جهانی در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان غزه و مقابله با سیاست اعمال قحطی و گرسنگی از سوی رژیم ضدانسانی صهیونیستی علیه ساکنان غزه بویژه کودکان تاکید کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس همچنین آخرین وضعیت تلاش های سیاسی و منطقه‌ای برای توقف نسل کشی و تبادل اسرا را تبیین کرد و با اشاره به شروط حماس که مبتنی بر خواسته‌ مشروع ملت فلسطین است، به سنگ‌اندازی رژیم صهیونیستی در این مسیر اشاره کرد و مسوولیت هرگونه شکست مذاکرات را متوجه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی دانست.

امیرعبداللهیان در این گفتگو گفت: برای جهان قابل درک است که نتانیاهو به پایان خط رسیده است و صرفا برای بقای خود دست و پا می زند.

امیرعبداللهیان افزود: همانگونه که امام خامنه‌ای تاکید کردند، با ایستادگی مردم و مقاومت فلسطین، رژیم اسرائیل در باتلاق جنگ غزه گرفتار آمده است.

وزیر خارجه کشورمان، هنیه را در جریان آخرین رایزنی‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از جمله مشارکت فعال در نشست‌های بین‌المللی در مورد فلسطین قرار داد.

امیرعبداللهیان با انتقاد جدی از شورای امنیت سازمان ملل، بر ضرورت اقدام فوری نهادهای مسوول بین‌المللی در توقف کشتار مردم بی‌پناه و زنان و کودکان غزه و کرانه فلسطین و ارسال فوری و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای کلیه ساکنان غزه در همه مناطق تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار