عباس‌زاده در گفت‌وگو با پانا:

دولت سیزدهم با جرأت و روحیه انقلابی روند منفعلانه سیاست خارجی را تغییر داد/ مسیر برجام به سمت حفظ منافع ملی بازگشت

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم با جرأت و روحیه انقلابی روند منفعلانه سیاست خارجی را تغییر داد، گفت دولت سیزدهم با همکاری مجلس مسیر برجام را به سمت حفظ منافع ملی بازگرداند.

کد مطلب: ۱۴۶۳۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم با جرأت و روحیه انقلابی روند منفعلانه سیاست خارجی را تغییر داد/ مسیر برجام به سمت حفظ منافع ملی بازگشت

محمود عباس‌زاده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد: «مهمترین و موفق‌ترین کارنامه دولت در حوزه سیاست خارجی است. در دیپلماسی خارجی عملکرد بسیار موفقی را شاهد بودیم. وزیر امور خارجه با وجود اصرار بر خطوط قرمز و اصول نظام، کار را خوب و تکنیکال پیش بردند. وقتشان را برای متن تخصیص دادند و از حاشیه اجتناب کردند.»

وی ادامه داد:‌ «عده بسیاری تلاش کردند وزیر امور خارجه را به حاشیه بکشانند اما موفق نشدند. رویکرد منفعلانه دیپلماسی خارجی ما که در دولت یازدهم و دوازدهم در پیش گرفته شد، موجب شد چیزی به اقتدار ما افزوده نشود اما دولت سیزدهم با جرات، جسارت و روحیه انقلابی این روند را تغییر داد.»

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال بازتعریف روابط خود با سایر کشورها به خصوص کشورهای همسایه، آسیایی و مستقل است، افزود: «دولت سیزدهم به دنبال برداشتن موانع ارتباطی با کشورهای دنیاست و به همین جهت شاهد رفت‌وآمدهای زیاد بین مقامات ایران و کشورهای دیگر هستیم. برخی کشورهای غربی تلاش و سرمایه‌گذاری زیادی کردند که جمهوری اسلامی ایران را منزوی کنند اما ایران همه تهدیدات را تبدیل به فرصت کرد و نه تنها منزوی نشد، بلکه روابط دیپلماتیک ایران تقویت شده است.»

بزرگنمایی ایجاد روابط با عربستان به صلاح کشور نیست

وی اضافه کرد: «برخی کشورهای غربی از جمله آمریکایی‌ها تلاش و سرمایه‌گذاری زیادی کردند تا با تبلیغات رسانه‌ای خود ایران را به عنوان یک کشور منزوی به جهان معرفی کنند، اما ایران همه تهدیدات خود را به فرصت تبدیل کرد و توانست روابط خود را با همه کشورهایی که خواهان ارتباط با ایران هستند، تقویت کند.» 

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: «انتظار می‌رود که این رویکرد تغییر و تحول با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. معتقدم وزارت خارجه باید تلاش کند تا از منافع ملی تعریف درستی تبیین شود که آن تعریف مدنظر تمامی ارگان‌ها قرار گیرد.»

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: «در موضوع برجام شاهد نقطه عطفی بودیم که دستاورد دولت و مجلس بود. دولت با کمک مجلس شورای اسلامی کار بسیار بزرگی کرد و این روند را به مسیر طبیعی بازگرداند. مسیر را به سمت حفظ منافع ملی تغییر داد.»

وی ضمن اشاره به احیای روابط با عربستان، گفت: «ایران همواره ثابت کرده است که به خصوص همجواری و همسایگی پایبند است؛ سیاست ما ترمیم روابط بود اما بزرگنمایی ایجاد روابط با عربستان را به صلاح کشور نمی‌دانم.»

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار