سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد:

آخرین وضعیت طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با پانا در خصوص جزئیات و آخرین وضعیت طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل،‌ اظهار کرد: «بررسی این طرح در کمیسیون به اتمام رسیده و پیش‌نویس آن آماده شده و در حال حاضر در نوبت رسیدگی در صحن است.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود:‌ «سازمان پدافند غیرعامل، ارگانی در زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است که مسئولیت‌ها و اختیارات بیشتر برای آن در نظر گرفته شده است. اختیارات و مسئولیت این سازمان شفاف نبود و با توجه به نیاز کشور برای سرمایه‌گذاری در حوزه پدافند غیرعامل، لازم بود که اختیارات و مسئولیت‌های این سازمان شفاف شود بر همین اساس این طرح تهیه و آماده شد.»

وی در پایان گفت: «امیدواریم با تصویب این طرح شاهد پیشرفت و توسعه عملکرد سازمان پدافند غیرعامل در کشور باشیم.»

لازم به ذکر است، سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۳۸۲ به منظور مصون‌سازی زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم فعالیت خود را آغاز کرده و اساسنامه این سازمان در سال ۱۳۹۳ به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است. فرمانده کل قوا در دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۹۷ در خصوص اهمیت فعالیت‌های قانونی سازمان پدافند غیرعامل بیان فرمودند: «ببرید مجلس و قانونیش کنید (تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را) منتهی با فوریت، چون مسأله پدافند غیرعامل مسأله واقعا فوری و مهمی است». در راستای تحقق تدبیر مقام معظم رهبری، طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل توسط نمایندگان مجلس مطرح شد.

به گفته مجتبی ذوالنوری، هدف از این طرح این بوده است که با توجه به تأکیدات چند باره رهبر معظم انقلاب مبنی بر طی شدن مراحل قانونی تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و برخورداری از قانون خاص، با تصویب قانون در مجلس، در خصوص وظایف دستگاه‌های دیگر در حوزه پدافند غیرعامل ضمانت اجرایی کافی ایجاد شود و مجلس نیز بتواند در این خصوص از دستگاه‌های مجری مطالبه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار