در نشست ارائه گزارش خدمت رسانی، اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

تاخیر پروازهای هوایی در نوروز ۱۴۰۳ به زیر ۱۵ دقیقه رسید

تهران (پانا) - مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشور از کاهش تاخیرهای هوایی در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود بخش عمده سفرهای خارجی در نوروز امسال توسط ایرلاین‌های داخلی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۶۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تاخیر پروازهای هوایی در نوروز ۱۴۰۳ به زیر ۱۵ دقیقه رسید

محمد محمدی‌بخش در نشست خبری که امروز در محل وزارت راه‌و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: ۳۱ درصد افزایش در تعداد مسافران و ۲۵ درصد افزایش در پروازهای خارجی در نوروز ۱۴۰۳ وجود داشته که سهم شرکت‌های خارجی از پروازها، ۴۳ درصد بوده است.

وی ادامه داد: از پروازهای خارجی ۲ هزار و ۱۵۴ پرواز توسط شرکت‌های داخلی بوده که ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر به ترکیه و ۱۰۵ هزار نفر نیز به دو بی سفر کرده‌اند.

وی بیان کرد: تاخیر پروازها در نوروز امسال زیر ۱۵ دقیقه بوده است.این در حالی است که تاخیرهای زیر ۳۰ دقیقه تاخیر عملیاتی محسوب و تاخیر هواپیمایی محسوب نمی‌‌شود.

سید کمال هادیانفر، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز در نشست ارائه گزارش خدمت رسانی، اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیان کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین امسال ۱۸ میلیون و ۶۱ هزار و ۹ نفر از هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای نوروزی استفاده کردند.

وی اظهار کرد: این آمار حکایت از کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

هادیانفر بیان‌ کرد: بیش از ۶ میلیون و ۹۳۲هزار نفر از این افراد در حوزه جاده‌ای و ۶ میلیون و ۵۶۸ هزار نفر در سفرهای دریایی از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کردند.

ثبت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد دریایی در نوروز ۱۴۰۳

علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در ادامه این نشست  به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در سفرهای دریایی نوروز پرداخت و گفت: آمار کل ترددهای سفر- نفر در حوزه دریایی طی ایام نوروز به ۶ میلیون‌ و ‌۵۰۰ هزار نفر رسید که تقریبا تفاوتی نسبت به سال گذشته ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه  در حوزه مسافری دریایی ۳.۸ میلیون نفر- سفر به ثبت رسید که نشان از رشد ۶ درصدی دارد،‌تصریح کرد:‌در حوزه گردشگری دریایی نیز ۲.۷ میلیون نفر- سفر داشتیم که نسبت به سال قبل ۷ درصد کاهش را تجربه کرد.

وی با اشاره به انجام سفرهای دریایی از بنادر استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان، بوشهر و خوزستان و گردشگری دریایی در جزایر خارک، قشم، کیش، هرمز، هنگام، بوموسی و ...  اظهار کرد: در شمال کشور نیز بنادر استان گیلان، مازندران و گلستان به ویژه بندر جدید ترکمن که بعد از ۸ سال لایروبی و احیا شد مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این ایام ۳۴ پیام سانحه دریایی داشتیم که با تلاش همکاران نجات یافتند و سفرها هیچ گونه فوتی نداشت.

خدمت رسانی ۱۰ هزار راهدار در سفرهای نوروزی

حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفت: بیشترین میزان رشد جابه‌جایی‌های جاده‌ای به‌ترتیب نسبت به سال گذشته به استان‌های فارس با ۱۶ درصد، سیستان و بلوچستان با ۱۳ درصد، لرستان ۸ درصد، هرمزگان ۷ درصد، قزوین و البرز ۶ درصد و اردبیل و یزد ۵ درصد، تعلق می‌گیرد.

وی ادامه‌داد: میزان مراجعه مردم و تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۴۱ با برقراری حدود ۵. ۵ میلیون تماس بیش از ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان از تبدیل شدن این مرکز به محلی برای برنامه‌ریزی سفرها دارد.

شهرکی با اشاره به موضوع خدمات بین‌راهی، تصریح‌کرد: بالغ بر هزار واحد مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در این ایام، آمادگی خدمات‌رسانی به مسافران را داشتند که در دو مرحله و با بهره‌گیری از کارگروهی تخصصی، عملکرد این مراکز مورد بررسی قرار گرفت.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه‌داد: در حوزه راهداری نیز با بهره‌گیری از ظرفیت ۱۰ هزار نفر راهدار در قالب ۸ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری و بیش از هزار پایگاه راهداری، خدمات راهداری ارائه شد و ۴ هزار و ۵۸۰ مأموریت در این راستا به انجام رسید و با توجه به بارش‌های موجود بیش از ۱۳۹ هزار متر مکعب ریزش‌برداری در این ایام صورت گرفت.

شهرکی در ادامه توضیح داد: تمامی ظرفیت موجود از جمله تابلوی‌های تبلیغاتی در اختیار موضوع ارتقای ایمنی قرار گرفت تا دستگاه‌های مختلف با توجه به شرایط ماه رمضان بتوانند از این ظرفیت برای اشاعه فرهنگ ایمنی استفاده‌کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خاتمه اظهار کرد: پویش «چشم به راهیم» نیز امسال برگزار شد و مورد استقبال قابل توجهی از سوی مسئولان و مردم قرار گرفت و از ظرفیت‌های این پویش استفاده شد تا در مراکزی مشخص، محتوای قابل توجهی که تولید شده بود در اختیار مسافران قرار گیرد و مردم بتوانند از مسیر نیز به‌عنوان بخشی از سفر استفاده‌کنند.

برقراری نزدیک به ۱۹ هزار و ۵۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

حسین آجیلیان ممتاز مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز اظهار کرد: در این عملیات که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری اجرا شده است، ۱۹ هزار و ۴۷۸ پرواز در ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت برقرار شده و ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۳۷ مسافر اعزام و پذیرش‌ شده‌اند. 

وی افزود: از مجموع پروازهای انجام‌شده، یک هزار و ۶۷۱ پرواز خارجی شامل ۲۰۰ هزار و ۵۹۷ مسافر و تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۷ پرواز داخلی شامل ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۰ مسافر از فرودگاه‌های کشور تحت مالکیت این شرکت بوده است.

آجیلیان با بیان اینکه رشد حدود ۳ درصدی که قبلاً پیش بینی شده بود محقق شد، گفت: بر اساس آمار بیشترین سفر داخلی به مشهد و کیش بوده و بیشترین سفر خارجی به ترکیه و دوبی انجام‌شده است. همچنین ۵ فرودگاه پر تردد به‌ترتیب مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده است.

مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه به برنامه‌های فرهنگی ارائه شده در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت با هدف برقراری فضایی شاد و دلپذیر اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش «راه آسمان» نیز مورد استقبال مسافران در طول سفرهای نوروزی قرار گرفت و شاهد مشارکت بالای مردم در این پویش بودیم. در حوزه رسانه‌ای نیز طبق یک برنامه ریزی مشخص به‌صورت روزانه آمار پروازهای انجام‌شده و تعداد مسافران از طریق رادیو اعلام شد.

وی افزود: سامانه پیامکی ارسال پیشنهادات و انتقادات از میزان رضایتمندی به شماره ۱۰۰۰۷۰۶۹ به‌صورت ۲۴ ساعته نظرات مسافران را دریافت و رسد کرد و سامانه تلفنی ۱۹۹ نیز مثل همیشه پاسخ‌گوی سؤالات مردم در خصوص اطلاعات پروازی بود. 

سید میعاد صالحی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد: ستاد نوروزی در این شرکت از ۲ ماه قبل از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آغاز شد و اقداماتی همچون بازسازی و نوسازی خطوط و تجهیز ایستگاه‌ها به پله‌برقی، آسانسور و بهسازی امکاناتی نظیر نمازخانه‌ها که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند در دستور کار قرار گرفت. همچنین دستور نو شدن منسوجات مورد استفاده مسافران در قطارها نیز صادر شد.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های فناورانه در خصوص فروش بلیت، بدون اینکه مردم در صف آژانس قرار بگیرند، همه بلیت‌ها در چهار ساعت اول در اینترنت عرضه شد.

صالحی از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برای اوقات فراغت مسافران در مبادی و مقاصد برنامه ریزی شد و با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد قطارها به مشهد یا از مشهد هستند، بیش از ۶ ساعت مراسم استقبال از مسافران در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد.

مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد: همچون سال گذشته در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ میزان تأخیر از مبدأ زیر یک دقیقه و تأخیر در مقصد ۲۵ دقیقه بوده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار