رتبه ۷۳ کنکور ریاضی ۱۴۰۲:

تقرب و ارتباط با خدا بهترین راه کاهش اضطراب در کنکور است

تربت حیدریه (پانا) - رتبه ۷۳ منطقه کنکور ریاضی ۱۴۰۲ گفت با نزدیک شدن به کنکور سراسری قطعا حس ناامیدی و خستگی که ناشی از اضطراب است، ایجاد یا حتی افزایش می‌یابد که تقرب و ارتباط با خداوند متعال، بهترین راه حل برای کنترل آن است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تقرب و ارتباط با خدا بهترین راه کاهش اضطراب در کنکور است

امیرمحمد صلاحی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «حذف دروسی که در آن دچار ضعف هستیم به هیچ عنوان کار منطقی نیست. چرا که هر درس دارای سوالاتی ساده و آسان است که با حذف آن به راحتی، داوطلبان سوال را از دست می‌دهند و همچنین سرمایه‌گذاری روی یک یا چند درس، ریسک بالایی دارد.»

وی افزود: «دیر شروع کردن، دلیل بر نرسیدن نیست؛ حتما می‌شود. نمونه‌های بسیاری هم از دوستانم بودند که در سال آخر، شروع کردند و موفق شدند ولی قطعا نیاز به تلاش و همت بیشتری دارد.»

صلاحی بیان کرد: «اکثر دانش‌آموزان در مورد افزایش درصد دروس خود می‌پرسند که در پاسخ به این سوال باید بگویم برای افزایش درصد، ابتدا مطالعه درست و دقیق درسنامه و نکات و در مرحله دوم، تست‌زنی بسیار حائز اهمیت است و بهترین راه برای مرور کردن، تست‌زنی و انجام آزمون‌ها به‌طور زمان‌دار است. شرکت در آزمون‌های آزمایشی از هر نوعی تاثیر به‌سزایی دارد؛ چرا که مهارت‌های تست‌زنی، کنترل زمان و... را باید در همین موقعیت‌ها آموخت.»

وی ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ اظهار کرد: «دانش‌آموز در بازه امتحانات باید تا هنگامی که از دریافت نمره خوب مطمئن شود به مطالعه تشریحی بپردازد اما اگر زمان اضافی بود، تست‌زنی هم خالی از لطف نیست. به صفر رساندن تفریحات بسیار نادرست است؛ زیرا برای جلوگیری از خستگی، نیاز به ایجاد شادی است که با برنامه‌ریزی درست و اصولی می‌توان در کنار درس به تفریحات هم پرداخت.»

دانش‌آموز خبرنگار: مهشید مسعودنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار