بازتاب عملیات «وعده صادق» در رسانه‌های خارجی

تهران (پانا) - عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

کد مطلب: ۱۴۶۷۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بازتاب عملیات «وعده صادق» در رسانه‌های خارجی

حمله تلافی‌جویانه ایران در واکنش به حملات متجاوزانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، از شامگاه شنبه تا بامداد امروز یکشنبه انجام شد. این حملات کوبنده که لرزه به تن مقامات صهیونیستی انداخته، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی‌زبان به همراه داشته است.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران ایران در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

در همین رابطه نشریه «اکونومیست» در گزارشی می‌نویسد که ایران با حمله تلافی‌جویانه خود به اراضی اشغالی «پیام قاطعی» را به این رژیم ارسال کرده است. البته این نشریه در قسمت دیگری از گزارش‌هایش چشم‌انداز یک جنگ احتمالی تمام‌عیار میان ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا را «وحشتناک» می‌خواند.

این نشریه انگلیسی تاکید می‌کند که حتی اگر حملات ایران تلفات قابل‌توجهی نداشته باشد، اما پیامد‌های «عمیقی» خواهد داشت.

شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» هم در وهله اول ضمن آنکه این موقعیت را «خطرناک‌ترین» موقعیت خواند، گزارش کرد که حمله ایران به رژیم صهیونیستی «بی‌سابقه» بوده است.

این تلویزیون انگلیسی با اشاره به حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی می‌گوید که حتی اگر تلفات کم باشد، این رژیم به دلیل حملات ایران «عمیقا آسیب‌پذیر» خواهد شد و کابینه رژیم صهیونیستی «مجبور به مقابله به مثل می‌شود.»

روزنامه انگلیسی «گاردین» هم در گزارشی با اشاره به حملات کوبنده ایران، می‌نویسد حمله تلافی‌جویانه ایران این پتانسیل را دارد که بحران غزه را به یک «جنگ تمام‌عیار» در «خاورمیانه» تبدیل کند و ایالات متحده و دیگر کشور‌ها از جمله انگلیس را به سمت خود بکشاند. گاردین تاکید می‌کند که این «رویارویی بی‌سابقه» میان رژیم صهیونیستی و ایران باید قبل از اینکه کاملا از کنترل خارج شود، خنثی شود.

شبکه خبری «الجزیره» قطر هم حملات ایران را در تیتر یک خود قرار داد و نوشت: «ایران حمله مورد انتظار را آغاز کرد.»

الجزیره در این باره گزارش داد: «ایران شامگاه شنبه در واکنش به بمباران کنسولگری خود در دمشق در اوایل آوریل، با پرتاب ده‌ها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل، حمله مورد انتظار خود را به اسرائیل آغاز کرد.»

همچنین روزنامه «فارن‌پالسی» ضمن اشاره به حملات چشمگیر و تلافی‌جویانه ایران به اراضی اشغالی معتقد است «شدت و موفقیت این حمله احتمالا تعیین‌کننده خواهد بود که آیا این حمله به یک درگیری منطقه‌ای افزایش می‌یابد یا خیر؛ حمله‌ای که می‌تواند شامل ایالات متحده نیز شود.»

روزنامه «دیلی‌تلگراف» چاپ انگلیس هم علاوه بر اینکه حملات ایران را «قدرتمند و ویرانگر» توصیف کرد، هشدار داد که این حمله به «سناریویی وحشتناک درخصوص جنگی تمام‌عیار میان ایران و اسرائیل دامن می‌زند و هم‌چنین احتمالا پای آمریکا و انگلیس هم به این جنگ احتمالی کشیده شود.»

این روزنامه انگلیسی خاطر نشان کرد که حملات تلافی‌جویانه ایران بدین معناست که رژیم صهیونیستی و غرب اکنون در موقعیت «نامعلوم و فوق‌العاده خطرناکی» قرار دارند.

«نیک روبرتسون» خبرنگار سی‌ان‌ان هم با اشاره به شدت حملات ایران به رژیم صهیونیستی و وضعیت آسمان‌های اراضی اشغالی اذعان کرد: «من تاکنون چنین چیزی را در آسمان‌های این جا ندیده بودم.»

روزنامه «فایننشال‌تایمز» در رابطه با حملات پهپادی و موشکی ایران به تل‌آویو نوشت: «حمله ایران، منطقه را در پرتگاه یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر قرار می‌دهد که به نظر می‌رسد کسی واقعا آن را نمی‌خواهد.»

شبکه خبری «المیادین» با رصد اخبار مربوط به پاسخ ایران، اینگونه تیتر زد: «عملیات وعده صادق؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از حمله به اسرائیل با پهپاد و موشک خبر داد.»

این شبکه با پوشش این خبر گزارش داد: «نیروی هوافضای سپاه پاسداران از هدف قرار دادن اراضی اشغالی فلسطین با ده‌ها موشک و پهپاد در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.»

المیادین به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان نیز نوشت: «رسانه‌های اسرائیلی از پرتاب سه موج پهپاد از ایران به سمت اراضی اشغالی خبر دادند و سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر نیز این حمله را تایید کرده است.»

روزنامه «العربی الجدید» نیز به صورت گسترده به بازتاب حمله ایران به اراضی اشغالی پرداخته است. العربی الجدید در این باره نوشت: «ایران حمله به اسرائیل از خاک خود را آغاز و اسرائیل آن را تایید کرد.»

این رسانه عربی گزارش داد: «آغاز حمله ایران و تایید آن از سوی اسرائیل، پس از چند روز تنش و تهدیدهای متقابل میان ایران و اسرائیل و همچنین اظهارات مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور مبنی بر خالی نکردن پشت تل‌آویو آغاز شده است.»

شبکه سعودی «العربیه» نیز اعلام کرد: «ایران حملات خود به اسرائیل را آغاز کرد. حملات پهپادی تهران از خاک ایران انجام شد.» این شبکه خبری گزارش داد: «سپاه پاسداران ایران شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ده‌ها پهپاد و موشک به سوی اهداف اسرائیلی پرتاب کرده است.»

طبق گزارش این شبکه، بیش از ۴۰۰ پهپاد در چندین موج از ایران و عراق و یمن به سوی رژیم صهیونیستی پرتاب شد. ایران در حمله خود ۳۳۱ موشک و پهپاد پرتاب کرد.

سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با بازتاب این خبر گزارش داد: «سپاه پاسداران ایران مواضع دشمن صهیونیستی در فلسطین اشغالی را با موشک و پهپاد هدف قرار داد.» سانا همچنین اعلام کرد در این حمله از ده‌ها پهپاد و موشک استفاده و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی هدف قرار گرفته شدند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» در مطلبی با اشاره به اظهار نظرات برخی مقامات می‌گوید: «مقامات امیدوارند که هرگونه حمله بین ایران و اسرائیل کوتاه و محدود خواهد بود و دیگر قدرت‌ها را جذب نخواهد کرد؛ اما آنها واقعا نمی‌دانند چه چیزی در پیش است.»

این روزنامه آمریکایی می‌نویسد: «اسرائیل تحت تهدید دائمی حمله موشکی زندگی می‌کند، بنابراین این یک تهدید منحصر به فرد نیست و اسرائیل و ایران سال‌هاست که جنگ مخفیانه به راه انداخته‌اند، اما برای اسرائیلی‌ها، این یک لحظه شوم تلقی می‌شود.»

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از مسئولان صهیونیست اعلام کرد ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود را آغاز کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار