گوترش خواستار پایان رنج فلسطینیان شد

تهران (پانا) - دبیرکل سازمان ملل پس از سفر به غزه از وضعیت فاجعه‌بار مردم فلسطین ابراز نگرانی کرد و خواستار پایان رنج فلسطینیان شد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
گوترش خواستار پایان رنج فلسطینیان شد

 آنتونیو گوترش که روز گذشته به مرز غزه سفر کرده بود، امروز گفته است که «فاجعه انسانی در نوار غزه وجود دارد».

طبق گزارش شبکه الجزیره، گوترش از وضعیت وخیم مردم غزه گفت «در حالیکه ما دیروز صبحانه می‌خوردیم و این غم‌انگیز است که فهمیدیم اکثر مردم غزه صبحانه مناسب نمی‌خورند».

در هفته‌های اخیر، مقام‌های عالیرتبه غربی تنها به ابراز نگرانی از وضعیت مردم غزه بسنده کرده‌اند و اقدام ملموسی را برای توقف جنگ غزه انجام نداده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه ضمن درخواست برای آزادی فوری و بدون قید و شرط اسرای اسرائیل در غزه گفت «هیچ توجیهی برای حملات هفتم اکتبر یا تنبیه جمعی مردم فلسطین وجود ندارد».

وی همچنین با اشاره به طرح‌های مختلف امدادرسانی به مردم غزه گفت«تنها راه برای انتقال کمک‌ها به غزه از طریق مسیر زمینی است».

گوترش سپس به اخلال برخی کشورهای غربی در مسیر فعالیت «آنروا» (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) گفت «ما سخت در تلاشیم تا تداوم حمایت از آنروا را تضمین کنیم. بسیاری از کارکنان آنروا در نوار غزه کشته‌ شدند».

وی ادامه داد «اتهامات اسرائیل علیه ما بر کار ما تأثیری ندارد و ما علیه هیچ‌کس نیستیم بلکه بر اساس ارزش‌ها و اصول کار می‌کنیم و موانع بر عزم ما برای کمک به فلسطینیان تأثیری نمی‌گذارد».

گوترش با اشاره به اختلافات در شورای امنیت گفت «ما اختلافات ژئوپولتیکی در شورای امنیت داریم که مانع از تصمیم‌گیری جدی ما می‌شود».

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد «ما باید توانمندی آنروا را تقویت کنیم تا بتواند نقش را در حمایت از فلسطینیان ایفا کند و به ارزش‌های سازمان ملل پایبند باشد». 

با تشدید حملات صهیونیست‌ها در غزه، آنتونیو گوترش در هفته‌های اخیر درخواست‌های خود برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را افزایش داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار