یک مقام طالبان: متعهد به پرداخت حق‌آبه ایران هستیم

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرستی افغانستان(طالبان) تاکید کرده است که امارت اسلامی متعهد به پرداخت حق‌آبه ایران مطابق معاهده سال ۱۳۵۱ است.

کد مطلب: ۱۴۶۱۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
یک مقام طالبان: متعهد به پرداخت حق‌آبه ایران هستیم

شیرمحمد عباس استانکزای به طلوع‌نیوز گفته است که در حال حاضر آب به اندازه رفع نیازمندی شهروندان افغانستان وجود دارد، نه مقداری که به سمت ایران رها شود.

وی همچنین گفته است که مشخص است که نسبت خشک‌سالی بر میزان بارش‌ها بیشتر است و اکثر اوقات باران و برف نمی‌باشد، اگر آب هم باشد به اندازه نیست که به ایران رها شود و همین مقدار مشکلات خود افغانستان را پاسخگو نیست.

شیرمحمد عباس استانکزای تاکید کرده که در صورت افزایش آب هلمند(هیرمند) و رفع چالش‌های شهروندان افغانستان در این زمینه، حق‌آبه ایران را پرداخت خواهند کرد.

او همچنین در واکنش به انتقادهای برخی مقام‌های ایرانی در باره پرداخت آب می‌گوید که حکومت سرپرستی افغانستان هیچ‌‎گاه نمی‌خواهد روابط خود با ایران را به خاطر آب از بین ببرد.

وی افزود: «آن‌ها بعضی اوقات سخنان تندی دارند، ما در مقابل این صحبت‌های تند چیزی نمی‌گوییم، تنها می‌گوییم که وقتی آب اضافه شود، به برادران ایرانی خود حق‌آبه را می‌دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار