مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان:

رسالت خبرگزاری پانا آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان است

دشتستان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت رسالت خبرگزاری پانا آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان است که نشان‌دهنده اعتلای تعاون، همفکری، همدلی و تمرین نقش‌های سیاسی و اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۴۶۴۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رسالت خبرگزاری پانا آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان است

آیین تجلیل از خبرنگاران پانا شهرستان دشتستان با حضور سلیمان حیاتی‌اصل (مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان)، ابوذر خلیفه (معاون پرورشی و تربیت‌بدنی) و امرالله صالحی (مسئول خبرگزاری پانا دشتستان) در سالن اجتماعات شهید رضایی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در این مراسم  با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی، یکی از نهادهای منسجم تشکیلاتی در جامعه است، افزود: رسالت خبرگزاری پانا در مرحله نخست، آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان است که نشان‌دهنده اعتلای دموکراسی، تعاون، همفکری، همدلی و تمرین نقش‌های سیاسی و اجتماعی است.

سلیمان حیاتی‌اصل، خبرنگاران پانا را بازوان توانمند آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: انعکاس اخبار به‌موقع و موثق می‌تواند در پیشرفت جامعه موثر باشد و این وظیفه خطیر و مهم را خبرنگاران انجام می‌دهند.

حیاتی‌اصل گفت: خبرگزاری پانا به عنوان یک ظرفیت درون‌سازمانی در راستای هم‌افزایی، انعکاس و انتشار برنامه‌ها و اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت نقش‌آفرینی می‌کند که باید اصول خبرنگاری در گفتار و نوشتار و انعکاس حقیقت که از مولفه‌های کار در حوزه خبر و خبرنگاری است را رعایت کند.

امرالله صالحی، مسئول خبرگزاری پانا دشتستان با اشاره به نقش فعال خبرنگاران پانا در دشتستان خاطرنشان کرد: حدود 90 نفر خبرنگار دختر و پسر فعال پانا در شهرستان دشتستان فعالیت دارند که عمده فعالیت آن‌ها در حوزه تولید محتوای خبری و ویدئو است.

مسئول خبرگزاری پانا دشتستان گفت: در نظر داریم تا با ایجاد کلاس‌های آموزشی تخصصی، خبرنگاران علاقه‌مند در خبرگزاری پانا را ارتقا دهیم تا خبرنگاران حرفه‌ای را وارد این عرصه کنیم.

وی با اشاره به اقدامات بسیار سازمان دانش‌آموزی در راستای ارتقای آگاهی اجتماعی و معنوی دانش‌آموزان اظهار کرد: رسالت سازمان دانش‌آموزی، ارتقای سطح علمی و معنوی دانش‌آموزان از طریق بالا بردن مهارت‌های اجتماعی است که در انجام این وظیفه خطیر، خبرگزاری پانا یکی از ارکان سازمان دانش‌آموزی است.

در ادامه، کارگاه آموزش خبرنگاری ویژه فعالان پانا شهرستان دشتستان با تدریس مربی دوره (سیده حلیمه حسینی) برگزارشد.

حسینی گفت: یک اصل کلی در رابطه با خبرها وجود دارد که شامل جامع بودن، شفافیت و صحت خبر است که برای رسیدن به این اهداف باید اعتماد به نفس، مهارت دقت و گوش کردن، راحت بودن با افراد، نحوه گفتار و برخورد صحیح داشته باشید.

مربی دوره خبرنگاری پانا با بیان اینکه بخش عمده خبرنگاری، تهیه خبر است، افزود: بنابراین داشتن ارتباط قوی می‌تواند به شما در تهیه خبر بسیار کمک کند. باید بتوانید اعتماد افراد را جلب کنید و آن‌ها را متقاعد سازید تا به پرسش‌های شما پاسخ مناسب دهند.

در پایان دوره از خبرنگاران فعال پانا شهرستان دشتستان تجلیل شد.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار