معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

مطالبه آموزش و پرورش، هر مدرسه، یک فضای ورزشی است

کرج (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مطالبه ما این است که هر مدرسه، یک فضای ورزشی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مطالبه آموزش و پرورش، هر مدرسه، یک فضای ورزشی است

صادق ستاری‌فرد در سفر خود به استان البرز در آیین افتتاح خانه کشتی دانش‌آموزی شهرستان نظرآباد بیان کرد: تربیت تمام‌ساحتی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و تربیت‌بدنی به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای تربیت انسان صالح و سالم به شمار می‌رود.

وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 2 موضوع به‌صورت رایگان برای خدمت به مردم در نظر گرفته شده که یکی آموزش و پرورش و دیگری تربیت‌بدنی است و هر 2 از نیازهای اساسی کشور محسوب می‌شوند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه در هر جامعه‌ای 3 موضوع امنیت، سلامت و آموزش اهمیت بیشتری دارد، اضافه کرد: تربیت‌بدنی، تضمین‌کننده این 3 مورد است. تربیت‌بدنی، تضمین‌کننده پیشرفت تحصیلی و آموزش و پرورش باکیفیت است و مهمترین بستر برای کاهش معضلات اجتماعی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: از هر منظری که به آموزش و پرورش بنگریم، موضوع تربیت بدنی به عنوان یک عنصر مهم نمایان است و طی ۴۵ سال گذشته نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

ستاری‌فرد گفت: هم از جهت ورزش قهرمانی و هم ورزش همگانی و هم تربیت که آموزش و پرورش بسترساز هر 3 مورد است، توجه ویژه‌ای به تربیت‌بدنی شده است. در آموزش و پرورش است که می‌توان پشتوانه ورزش قهرمانی و ملی را تعمیم داشت و در واقع آینده ورزش کشور را ساخت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با تربیت‌بدنی اظهار کرد: در تمام دوره‌ها به این مقوله توجه جدی شده اما نگاه ویژه دولت سیزدهم با اجرای طرح شهید سلیمانی نمایانگر اهمیت این مقوله است. در این طرح، عدالت‌محوری در مناطق محروم و لازم‌التوجه مدنظر است و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ فضای ورزشی در این مناطق احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار