مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان:

۵ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در اصفهان فوت کردند

اصفهان - مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از فوت پنج نفر در این استان بر اثر انفجار مواد محترقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
۵ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه  در اصفهان فوت کردند

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان؛ منصور فیروزبخت با بیان اینکه همواره در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال با حوادثی که منجر به فوت و یا مصدومیت تعدادی از هموطنان می‌شود مواجه هستیم، اظهار کرد: متاسفانه سال جاری نیز شاهد انتشار اخباری در مورد آسیب دیدن تعدادی از هموطنان بر اثر حوادث ناشی از مواد منفجره و محترقه بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در 11 ماهه سال جاری، پنج نفر (همگی مَرد) به دنبال انفجار مواد منفجره و محترقه در استان جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: افراد فوت‌شده بر اثر انفجار مواد منفجره و محترقه در سنین جوانی و نوجوانی قرار داشته‌اند.

فیروزبخت با بیان اینکه افراد در تماس با مواد محترقه و منفجره با مکانیسم‌های متعددی دچار آسیب می‌شوند، خاطرنشان کرد: آسیب‌ها می‌تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری یا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار و... باشد که متاسفانه باعث عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، سوختگی‌های وسیع، جوشگاه‌های دائمی روی صورت و بدن و ناشنوایی می‌شود.

وی افزود: آسیب‌های روانی ناشی از استرس وارده به افراد، یکی دیگر از این نوع صدمات است که امیدواریم با رعایت حقوق یکدیگر و اجتناب از رفتارهای پرمخاطره، شاهد پایان سالی آرام، ایمن و بسیار کم‌خطرتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار