جزئیات حادثه در مدرسه کانکسی روستای «باغ‌یئری» مراغه

دانش‌آموزان بستری‌شده، حال عمومی مساعدی دارند و به‌زودی ترخیص می‌شوند

تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت مدرسه کانکسی روستای باغ‌یئری مراغه، روز گذشته (نوزدهم فروردین) به دنبال وقوع گردباد دچار خسارت شد و این حادثه منجر به مصدومیت تعدادی از دانش‌آموزان شد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات حادثه در مدرسه کانکسی روستای «باغ‌یئری» مراغه

حسین اکبریان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز یک‌شنبه (۱۹ فروردین) گردباد شدیدی موجب وارد شدن خسارت به تعدادی از ساختمان‌ها و مدرسه کانکسی این روستا شد.

وی افزود: متاسفانه در این اتفاق، 5 محصل و معلم این مدرسه دچار آسیب‌دیدگی شدند و بلافاصله به بیمارستان اعزام شدند که خوشبختانه 3 دانش‌آموز و معلم مدرسه ترخیص شده‌اند و 2 نفر از محصلان نیز حال عمومی خوبی دارند و بعد از سپری شدن مراحل درمان ترخیص می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان بستری‌شده، حال عمومی مساعدی دارند و به‌زودی ترخیص می‌شوند، گفت: این مدرسه کانکسی ۹ سال است که در روستای باغ‌یئری مستقر بوده و بارها پیگیری کرده‌ایم تا محلی از طرف روستاییان برای احداث مدرسه در این روستا اختصاص یابد و امیدواریم با همکاری لازم روستاییان و همت خیران که قول مساعد داده‌اند در سریع‌ترین زمان ممکن، مدرسه کانکسی این روستا برچیده شود.

وی با یادآوری این نکته که اولویت دولت در برچیدن مدارس کانکسی، مدارس با بیش از ۱۰ دانش‌آموز است، اظهار کرد: بعضی از روستاها فصلی بوده و تعداد خانوار روستا در فصل شروع مدرسه تا 5 خانوار کاهش می‌یابد اما با این حال ساخت مدارس مناسب برای این روستا‌ها نیز جزو برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

اکبریان با تاکید بر اینکه مقاوم‌سازی مجدد  مدارس کانکسی انجام خواهد شد، افزود: آموزش در این روستا تعطیل نخواهد بود و دانش‌آموزان و معلم روستا با پیگیری صورت‌گرفته فعالیت مجدد خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: متاسفانه کانکس روستای باغ‌یئری توسط اهالی و با استفاده از جرثقیل یکی از دستگاه‌های اجرایی، کمی جابه‌جا شده بود و همین موضوع می‌تواند در وقوع حادثه اثرگذار باشد.

اکبریان با بیان اینکه این کانکس حدود ۹ سال قبل جاگذاری شد، افزود: یکی از ساکنان مجاور مدرسه با این تصور که کانکس حدود یک متر در زمین متعلق به وی قرار دارد از راننده جرثقیل خواهش کرده بود تا آن را جابه‌جا کند.

وی ادامه داد: راننده جرثقیل هم بدون اخذ مجوز از آموزش و پرورش نسبت به جابه‌جایی این کانکس 3 در 4 متر اقدام کرده بود و همین جابه‌جایی از یک سو و کوچک بودن ابعاد کانکس از سوی دیگر موجب شد تا این حادثه اتفاق بیفتد.

در سال جدید نیز برچیده شدن مدارس کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی کم‌تر از ۱۰ نفر در دستورکار قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز طی تماس تلفنی با معلم آسیب‌دیده در این حادثه و دلجویی از وی، جویای احوال  آسیب‌دیدگان این حادثه شد و از اتخاذ تدابیر لازم جهت ادامه روند آموزشی در این روستا خبر داد.

مسعود سعادتی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای جمع‌آوری مدارس کانکسی دارای ۱۰ دانش‌آموز و بیشتر انجام شده است، اظهار کرد: در سال جدید نیز برچیده شدن مدارس کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی کم‌تر از ۱۰ نفر در دستورکار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار