تشکیل کارگروه دفاع مقدس در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران از تشکیل کارگروه دفاع مقدس برای انتقال مفاهیم نسل اول انقلاب به نسل جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه دفاع مقدس در آموزش و پرورش

سومین جلسه کارگروه تحقق الهام از دفاع مقدس و تعالی آموزش و پرورش دانش‌آموزان با حضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، اساتید دانشگاه‌ها و نمایندگان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اداره کل امور شاهد و ایثارگران برگزار شد.

زهرا پناهی‌روا در ابتدای این جلسه به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: این اتفاق میمون و مبارک از طرف سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشورمان به جهانیان فهماند عظمت و قدرت اقتدار ایران چیست و  چگونه است؛ این  وعده صادق  به جهانیان فهماند که اگر ایران بخواهد کاری کند، می‌تواند و این توانستن باعث رعشه در همه استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب شد و ایران را در جهان تک کرد و این  عظمت اسلام  را می‌رساند.

 مدیرکل امور شاهد و ایثارگران به اهمیت شروع کار با یاد شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا نگاهشان بر ماست  و این را از ما دریغ نمی‌کنند. ما باید قطعا با نام و یاد شهدا کارهایمان را شروع کنیم‌، از شهدا کمک بخواهیم و ائمه اطهار واسطه ما و خداوند  بشوند تا این فرج هرچه سریعتر اتفاق بیفتد  و بتوانیم پرچم مقدس اسلام را به صاحب اصلی تقدیم کنیم و از این طریق ما بتوانیم  اسلام را در جهان زنده نگهداریم.

پناهی‌روا بر لزوم توجه به دفاع مقدس در اذهان عمومی تاکید کرد و گفت:  ما باید از طریق این کارگروه، نقش دفاع مقدس در اذهان عمومی به ویژه نوجوانان و جوانانمان را بارزتر کنیم؛ همان نسلی که رفتند و منیت‌ها را شکستند و  باعث این شدند که حیات طیبه را به بقیه بشناسانند و سبک زندگی جدیدی  را ایجاد کردند.

 پناهی‌روا درباره اهمیت توجه یه الهام بخشی به نسل جدید گفت: ما باید بتوانیم با الهام بخشی اتفاقات خوب و مبارک آن را در نسل جدید ساری و جاری کنیم. فراموش نکنیم شهدا و بزرگان چه کسانی بودند و چه حماسه‌ها و رشادت‌ها و دلاوری‌ها از خود نشان دادند و بر نفس خود غلبه کردند و باعث پیروزی اسلام شدند. باید حرف‌های خوب و تازه‌ای داشته باشیم برای کل جهان، به‌ویژه حرف‌هایی که مظلومین به استکبار جهانی دارند را باید به درستی انتقال دهیم. 

‌مدیرکل امور شهدا و ایثارگران درباره هدف کارگروه دفاع مقدس گفت: هدف این کارگروه این است که بتوانیم برای نسل جوان، با الهام گرفتن از دفاع مقدس از نسل قدیمی که بارز و شاخص بودند روایت کنیم. درس‌های خوبی برای نسل جوان، از نسل اول انقلاب که واقعا بارز و شاخص بودند برای نسلی که همیشه در معرض تبلیغات غربی‌ها قرار گرفتند وجود دارد. ما باید بتوانیم از این  کارگروه راه‌هایی را پیدا  کنیم که با  شبیه خون فرهنگی و جنگ ترکیبی که استکبار جهانی بر علیه اسلام راه انداخته‌اند، مقابله کنیم. از طریق این کارگروه باید فکرهای خود را تجمیع کنیم و راهکارهای مفید احصا کنیم. از طریق عزیزان معاونت‌های مختلف وزارتخانه و سازمان حفظ آثار زنان و اساتید دانشگاه‌های مختلف که حضور دارند در این جمع نخبه که واقعا همه از نخبگان هستید  یک کار فرهنگی خوب بیرون بیاید. تا‌ همفکری نباشد و بارش فکری نباشد و سخن‌ها ردو بدل نشود، قطعا نمی‌شود‌ راهکار خوبی احصا کنیم. 

وی درباره تاثیر کارگروه دفاع مقدس در اذهان دانش‌آموزی گفت: این‌کار گروه می‌خواهد بگوید چه کارهایی کنیم که در اذهان دانش‌آموز ما و نوجوان ما شکل ببندد. وقتی این اتفاقات ناگوار از طریق فرهنگ غربی دانش‌آموز ما را احاطه می‌کند، آن‌ها را بی‌اثر کند. بنابراین باید خیلی قوی عمل کنیم و فکر نو ‌داشته باشیم. از طریق این فکر جدید راهکارهای جدید و نو داشته باشیم و بتوانیم همان اثرات دفاع مقدس را که جوانان ما این طوری رفتند و رشادت آفریدند، در نسل جوان ما بروز کند و بتوانیم در برابر شبیه‌خون فرهنگی با اقتدار بایستیم.

در ادامه سایر اعضای جلسه‌ نظرات خود را ارائه کردند و مقرر شد برنامه‌‌ریزی‌های لازم جهت عملیاتی‌سازی آن‌ها صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار