امضای تفاهم‌نامه سازمان نهضت سوادآموزی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه مشترک ‌سازمان نهضت سوادآموزی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور گسترش و تقویت برنامه‌های سوادآموزی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی،‌ امضا شد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه سازمان نهضت سوادآموزی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد

‌به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، به‌منظور گسترش و تقویت برنامه‌های سوادآموزی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی، تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان نهضت سوادآموزی به نمایندگی علیرضا عبدی معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد.

‌رئیس سازمان نهضت سوادآموزی موضوع انعقاد این تفاهم‌نامه را شناسایی و تهیه بانک اطلاعات افراد باسواد قرآنی فاقد مدرک تحصیلی و بی‌سوادان علاقه‌مند به باسوادی از مسیر قرآن‌آموزی و جذب آنان باهدف باسوادی عنوان کرد.

علیرضا عبدی گفت: از جمله اهداف این تفاهم‌نامه تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی از مسیر قرآن‌آموزی و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و جلب مشارکت و هم‌افزایی فعالان و خیرین قرآنی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در کاهش بی‌سوادان کشور است.

‌معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به روش مکتب‌خانه‌ای و کاربردهای این نوع آموزش در زمان‌های گذشته در رابطه‌ با طرح سواد قرآنی بیان کرد: یکی از مسائلی که ریشه در فرهنگ ما دارد و مورد غفلت واقع شده، موضوع سواد قرآنی است. سوادی که با آموزش قرآن انتقال پیدا می‌کرد و گوشه‌ای از این فرهنگ، یادگیری مهارت خواندن و نوشتن بود.

‌وی ادامه داد: افراد بسیاری را در سنین مختلف داریم که تا‌کنون شرایط استفاده از فضای مدرسه برای‌شان مقدور نشده است؛ ولی از مسیر قرآن، خواندن و نوشتن را آموخته‌اند بسیاری از این افراد موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشده‌اند و به همین دلیل سال‌ها مسیر رشد آن‌ها مسدود مانده است. با اجرای این طرح سازمان نهضت سوادآموزی می‌کوشد تا افرادی که سواد قرآنی دارند شناسایی شوند و بر مبنای توانمندی‌هایی که دارند مدرک تحصیلی دریافت نموده تا بتوانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

‌رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: مورد دیگر در اجرای سواد قرآنی برای افرادی است که بنا به هر دلیلی تمایل دارند از طریقی غیر از مسیرهای رسمی موجود، آموزش ببینند.

وی افزود: نیاز به اجرای این طرح از مراجعه افرادی شکل‌ گرفته است که متقاضی یادگیری سواد هستند اما نمی‌خواهند به‌صورت کلاسی درس بخوانند؛ زیرا فقط تمایل دارند‌ قرآن و دعا خواندن را یاد بگیرند؛ بنابراین سواد قرآنی یک ظرفیت است که برای این افراد فراهم می‌آید و افراد داوطلب می‌توانند از این مسیر باسواد شوند و مدرک تحصیلی دریافت کنند. علاوه بر این با ارائه مدرک تحصیلی مسیر پیشرفت در حوزه دانش برای این افراد هموار می‌شود.

علیرضا عبدی در پایان مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: امید است با اجرای توافقات مشترک گام بزرگی در جهت اهداف هر دو سازمان برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار