رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

اساس‌نامه نهضت سوادآموزی تغییر می‌کند

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در جلسه شورای پشتیبانی سواد استان اردبیل گفت‌ آموزش و پرورش موظف است در برنامه هفتم توسعه کشور با هدف توسعه و تعمیق سواد، اساس‌نامه جدید نهضت سوادآموزی را تهیه و تدوین کند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اساس‌نامه نهضت سوادآموزی تغییر می‌کند

‌به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی‌، علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در جلسه شورای پشتیبانی سواد استان اردبیل گفت: در سال ۲۰۲۰ تعریف چهارم یونسکو از سواد ارائه شده است که در آن آمده؛ سواد به معنای به کار بستن آنچه که می‌دانیم. در حالی که ۱۲ سال پیش از آن، مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی) در فرمایشات خود از جریان سواد‌‌آموزی ۲ مورد را مطالبه کرده‌اند: توسعه سواد و تعمیق سواد. که در واقع بیان دیگری از همان کاربست دانسته‌ها است.

عبدی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رشد سوادآموزی در کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه، آموزش و پرورش مکلف شده است اساس‌نامه جدید نهضت سوادآموزی را با هدف توسعه و تعمیق سواد و بر‌اساس تعاریف جدید سواد و با رویکرد همگانی و مدام العمر کردن سواد، تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: یکی از شاخص‌های توسعه جوامع بحث توسعه سواد است. ماهیت سوادآموزی یک کار مردمی است و در اساس‌نامه جدید نیز با به سمت مردمی‌سازی تشکیلات سوادآموزی در کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار