معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش:

طرح اتقان پیوند بین کلاس درس و فعالیت‌های پرورشی است

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش طرح اتقان را پیوندی بین کلاس درس و فعالیت های پرورشی دانست‌.

کد مطلب: ۱۴۶۸۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح اتقان پیوند بین کلاس درس و فعالیت‌های پرورشی است

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی در شصت و یکمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگی قرآنی یکی از شوراهای ذیل شورای انقلاب فرهنگی است که به ریاست حجت الاسلام قمی فعالیت می‌کند. ذیل این شورا کمیسیون‌های متفاوتی وجود دارد که یکی این کمیسیون‌ها، کمیسیون آموزش عمومی قرآن به ریاست وزیر آموزش و پرورش است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی وزیر آموزش و پرورش، ترویج قرآن در بین دانش آموزان است که در این راستا طرح‌های ویژه‌ای در مدارس و بین دانش آموزان در حال اجراست.

پورثانی بیان کرد: یکی از ماموریت‌های ما در نظام تعلیم و تربیت، آموزش روخوانی قرآن به دانش آموزان است تا در پایان دوازده سال تحصیلی در این بحث توانمند باشند لذا طرح اتقان با هدف تعمیق یادگیری قرآن اجرا شد که تقویت روخوانی قرآن است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح اتقان در ۵ استان ایلام، خراسان شمالی، قم، شهرستان‌های استان تهران و بوشهر در حال اجراست که ارزیابی‌های مثبتی از اجرای آن داشته‌ایم و به دنبال این هستیم که این طرح در تمامی استان‌ها اجرا شود.

وی اضافه کرد: طرح اتقان پیوند بین کلاس درس و فعالیت‌های پرورشی است. با اجرای این طرح فضای پرورشی وارد فضای کلاسی شده است اگر بتوانیم این طرح را توسعه دهیم در ترویج قرآن گام مهمی را برداشته‌ایم.

پورثانی گفت: در بحث حفظ قرآن نیز طرح مسطورا در حال برگزاری است و از اول مهرماه طرح محوری حفظ قرآن در قالب طرح مسطورا در مدارس اجرا می‌شود.

شرکت بیش از ۱۸ هزار معلم در طرح اتقان

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز نیز در ادامه این جلسه، درباره اجرای طرح اتقان گفت: اجرای طرح اتقان در ۵ استان به صورت آزمایشی آغاز شده است و تاکنون ۳۷ هزار معلم اعم از آموزگار و مدیر در آن شرکت کرده اند.

وی افزود: ۱۸۳۰۰ نفر این طرح را گذراندند و ۲ هزار نفر دیگر در حال گذراندن این طرح هستند.

باقری ادامه داد: یکی از گرانی‌گاه‌های اجرای این طرح نظارت بر اجرای آن است لذا در اداره کل ناظرانی را مشخص کردیم که حافظ ۵ جز یا قاری قرآن هستند و بر اجرای طرح اتقان نظارت دارند.

در این جلسه از کمیسیون، مصوبات جلسه گذشته بررسی شد و اعضای کمیسیون به بیان نکاتی درباره موضوعات مطرح شده پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار