رئیس دانشگاه فرهنگیان تشریح کرد؛

اعلام برنامه‌های تحولی دانشگاه فرهنگیان در سال 1403

دانشگاه فرهنگیان باید به دغدغه اول مدیران اجرایی در استان‌ها تبدیل شود

تهران (پانا) - نشست مجازی برنامه‌های سال جدید با رویکرد تحولی با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان و اعضای هیات رئیسه با مدیران امور پردیس‌های استانی به همراه روسای پردیس‌ها و مراکز در سالن جلسات شهید‌چمران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه‌های تحولی دانشگاه فرهنگیان در سال 1403

‌به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این نشست ضمن بیان رویکرد‌ها و برنامه‌های تحولی دانشگاه در سال جدید در حوزه‌های مختلف، معاونان دانشگاه به تبیین رویکرد‌ها و شاخص‌های اجرایی‌سازی آن پرداختند.

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان ‌با اشاره به رسالت مهم دانشگاه فرهنگیان و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و اهمیت مسئولان و مقامات کشور به این دانشگاه، این مهم را فرصتی مناسبت و بی‌بدیل برای تحقق برنامه‌ها و اهداف دانشگاه دانست و بر لزوم برخورداری از این فرصت تاکید کرد.

وی در ادامه به حمایت‌های خوب دولت، رئیس‌جمهور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش از این دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید به دغدغه اول مدیران اجرایی در استان‌ها تبدیل شود، فعالیت جهادی و مضاعف و نیز کار ویژه رسانه‌ای در این خصوص را ضروری برشمرد و افزود: مدیران استانی باید مسائل دانشگاه را به مطالبه جامعه مبدل کنند.

وی شعار سال دانشگاه فرهنگیان را کیفیت‌بخشی به دانشگاه عنوان‌ و تصریح کرد: در سال پیش‌رو این شعار با 3 رویکرد توسعه کمی و کیفی، استقلال مدیریتی و ارتقای هویتی دنبال می‌‌شود.

برزویی در ادامه به‌کارگیری ظرفیت‌های استانی، دریافت امکانات و تسهیلات، پیگیری لازم و استمرار در امور برای رفع موانع و کاستی‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای درآمدزایی و منابع اختصاصی، تشکیل تیم اندیشه‌ورزی به منظور بهره‌مندی از ظرفیت فکری اعضا و ایده‌پردازی باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تعامل شایسته با آموزش و پرورش استان و تاثیرگذاری در مدیریت و سیاست‌گذاری‌ها، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان باید مغز متفکر و برنامه‌ریز در حوزه تعلیم و تربیت استان‌ها باشد.

برزویی در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی درباره بهره‌مندی از ظرفیت و تجارب پیشکسوتان حوزه، تعامل با کشور‌های همسو و همسایه در حوزه تعلیم و تربیت و ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه بین‌المللی، رتبه‌بندی استان‌ها براساس عملکرد و اختصاص اعتبارات، داشتن فضای بصری شایسته در پردیس‌ها و مراکز، نیاز به مدارس وابسته، ارائه پیشنهادات اجرایی و تحولی از سوی استان‌ها و تاکید بر تفویض اختیار به استان‌ها و استفاده از ظرفیت آنان پرداخت.

تکالیف تحولی کلان در اسناد بالادستی، نهضت ملی برای آموزش معلمان و فرهنگیان کشور و باز‌آموزی مستمر آنان، ارتقای نظام آموزشی و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه، پژوهش و فناوری در راستای ماموریت‌های دانشگاه با رویکرد تعلیم و تربیت ‌اسلامی‌، طرح‌های تحولی در حوزه فرهنگی و تربیتی دانشگاه، توسعه و تقویت امکانات سخت‌افزاری پردیس‌ها و مراکز دانشگاه از طریق ایجاد یک عزم ملی، ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و زیست شبانه‌روزی دانشجو‌معلمان، با هدف تربیت معلمین با نشاط، امیدوار به زندگی و رضایتمند، استقرار نظام پایش و تضمین کیفیت در دانشگاه، استقرار و یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و خدمات الکترونیک دانشگاه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه و تعاملات بین‌المللی در حوزه تربیت معلم با کشورهای همسایه و همسو از جمله برنامه‌های تحولی دانشگاه منطبق بر مصوبات شورای عالی، اساسنامه دانشگاه، برنامه مقام عالی وزارت و برنامه توسعه هفتم بود که در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار