علیرضا عبدی در دیدار نوروزی کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی با وزیر آموزش وپرورش:

آموزش بزرگسالان و آموزش‌های غیررسمی نیازمند یک برنامه جامع، مدون و یکپارچه است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به همراه معاونان، مدیران و جمعی از کارکنان این سازمان به‌مناسبت آغاز سال جدید با رضا‌مراد صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش در سالن جلسات وزارت آموزش‌وپرورش دیدار و گزارشی از فعالیت‌های این سازمان را ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش بزرگسالان و آموزش‌های غیررسمی نیازمند یک برنامه جامع، مدون و یکپارچه است

علیرضا عبدی ‌در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و گرامیداشت ماه مبارک رمضان، با اشاره به چالش‌ها و موانع تحقق اهداف سوادآموزی، به ارائه گزارش عملکرد نهضت سوادآموزی پرداخت و گفت: در سال گذشته ادامه فعالیت نهضت سوادآموزی مستلزم دو تحول بود؛ اول ‌تحول مقطعی که در آن شتاب‌بخشی و اصلاح و تغییر شرایط موجود مدنظر قرار گرفت و دوم ‌تحول عمیق و بلندمدت، از جمله لحاظ شدن نهضت سوادآموزی در برنامه توسعه هفتم و ادامه فعالیت به شیوهٔ متفاوت.

‌‌رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از مساعدت و همکاری وزیر آموزش‌وپرورش و عواملی که با پیگیری‌های مختلف در برنامهٔ توسعه هفتم یاریگر سازمان نهضت سوادآموزی بودند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به فرایند فعالیت آموزش بزرگسالان و آموزش‌های غیررسمی در سیستم آموزش‌وپرورش بیان کرد: به نظر می‌رسد؛ روند این قبیل از آموزش‌ها دچار پراکندگی و ناهماهنگی شده و یک برنامهٔ جامع، مدون و یکپارچه در وزارت آموزش‌وپرورش را می‌طلبد تا از نتایج مطلوب‌تری بهره‌مند شود.

در پایان علیرضا عبدی به بخشی از برنامه‌های سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: فعالیت گسترده در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان‌ها و شتاب‌بخشی در کلاس‌گذاری طرح محله‌محور، طرح ملی سواد قرآنی، رویداد روستای باسواد، طرح نهضت دانش‌آموزی، طرح سواد آسان و مراکز یادگیری محله‌محور "سمات" از جمله برنامه‌های تحولی این سازمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار