مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

سلامت جسمی و روانی، جامعه‌ای عفیف و موفق را ترسیم می‌کند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، سلامت را در بُعد جسمانی و روانی به عنوان 1 مولفه مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت برای ترسیم جامعه‌ای عفیف و موفق معرفی کرد.

لینک کوتاه کپی شد
سلامت جسمی و روانی، جامعه‌ای عفیف و موفق را ترسیم می‌کند

مسعود سعادتی در برنامه هفته سلامت در آموزشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) ناحیه ۴ تبریز گفت: حوزه سلامت در آموزش و پرورش از بحث‌های مهم است و  از این نظر که حوزه تربیت‌بدنی و سلامت، برجسته دیده شده به این خاطر بوده که تربیت‌بدنی برای سالم بودن است و در حوزه پرورشی نیز سلامت روان و روح مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت از بُعد جسمانی و روحی - روانی، جزو اولویت‌های ما است، ادامه داد: دانش‌آموزان مخصوصا حوزه متوسطه عنایت داشته باشید که امروز بچه‌ها سرمایه ما و عزیز خانواده‌ها و معلمان هستند و با خطرات جدی مواجه هستند چرا که تلاش می‌شود در فضایی این دانش‌آموزان را از خانواده و مدرسه دور کنند.

سعادتی گفت: مدیران توجه کنند که در بحث حوزه سلامت روان از طرف معاندین مشخصا روی عفت زنان تمرکز شده و تلاش می‌کنند تا با یک جمله، جامعه ما را غیرعفیف جلوه دهند.

وی به شعار هفته سلامت اشاره کرد و افزود: هیچ کاری بدون مشارکت مردم و خانواده‌ها پیش نخواهد رفت و آموزش و پرورش در این خصوص، اقداماتی را پیش‌بینی کرده و اجرا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: در هشتمین جشنواره سفیران سلامت، دانش‌آموزان خوش درخشیدند و این نشانه حضور پرشور در برنامه‌های سلامت است.

جوانی و عافیت 2 مولفه اساسی موفقیت است

حجت‌الاسلام علی فقیه، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: یکی از مولفه‌های مهم اسلام، سلامت است تا انسان از همه جنبه‌های زندگی بهره گیرد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان افزود: اسلام برای ایجاد سلامت روحی و جسمی، برنامه‌ریزی و ارزشگذاری کرده و طبق روایات، قبل از آنکه جوانی از دست برود قدر جوانی را بدان و قبل از آنکه عافیت را از دست بدهی، قدر سلامتی را باید دانست.

حجت‌الاسلام فقیه تاکید کرد: اسلام برای پیشگیری از ناگهانی‌ترین مخاطرات سلامتی انسان توصیه دارد و اولین مورد، ورزش است و امر ورزش، مقدمه پیشگیری بیان شده و رعایت بهداشت روح، روان و جسم در توصیه بعدی اسلام آمده است.

وی در خصوص وضو، روزه و ازدواج توضیحاتی داد و گفت: نور چشم، بهداشت روان و سلامت جسم از طریق همین توصیه تامین می‌شود و نمونه‌ای بسیار تأثیرگذار در پیشگیری اسلامی است.

حجت‌الاسلام فقیه خاطرنشان کرد: جوانی و عافیت 2 مولفه مهم است که توجه به این 2 موضوع، موفقیت را رقم می‌زند و همه آحاد مردم و مسئولین نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

ستون سلامت جامعه، خانواده‌ها هستند

بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه سلامتی، عنصر مهم زندگی بشر است، گفت: روی زیرساخت سلامت، همه داشته‌هایمان را می‌چینیم. سلامت در جسم و روح باید باشد و اولیای دانش‌آموزان باید به حفظ سلامتی دانش‌آموزان توجه کنند تا زیرساخت تامین شود و برای ایجاد زیرساخت‌های سلامت، یک مجموعه، تیم و اتحاد لازم است که سلامت تامین شود.

نقی‌پور در خصوص مردمی‌سازی مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: سلامت خانواده، زیرساخت سلامت کشور است و این مشارکت مردمی با آموزش و تبیین درست ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های وزارت بهداشت در آگاهی‌بخشی تلاش می‌کند تا اطلاعات درست در اختیار جامعه قرار دهد، خاطرنشان کرد: سعی شده راهکارهایی را آموزش دهند که آسودگی خاطر در خصوص موفقیت دانش‌آموزان در آینده ایجاد شود.

اتاق بازی و تفکر برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی نیز در این آیین در آموزشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) ناحیه ۴ تبریز افتتاح شد.

دانش‌آموز‌خبرنگار: ملینا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار