در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور؛

اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به تشریح و تبیین برنامه‌ها پرداختند

تهران (پانا) - در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های معاونت، سازمان یا مرکز تحت مدیریت خود پرداختند.

کد مطلب: ۹۶۹۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به تشریح و تبیین برنامه‌ها پرداختند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی درگردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور که در حاشیه دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی در استان قزوین برگزار شد، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش به تشریح و تبیین برنامه‌های معاونت، سازمان یا مرکز تحت مدیریت خود پرداختند که به شرح زیر است:

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی

علی باقرزاده با اشاره به اینکه جایگاه و منزلت آموزش‌وپرورش را با دوری از سیاسی‌کاری ارتقا بخشیم، گفت: حفظ استقلال آموزش‌وپرورش و دوری از جناح‌بندی و سیاسی‌کاری موجب ارتقای جایگاه این نهاد می‌شود.

او افزود: استان‌ها در پاسخ به مصوبات به‌صورت متفاوت عمل کرده‌اند درحالی‌که اجرای سند تحول برای ما در اولویت است.

باقرزاده با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش باید تربیت را در همه سطوح گسترش و آن را عملیاتی کند و پیوند سند تحول را با سایر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی موردتوجه قرار دهد، اظهارکرد: یکی دیگر از مصوبات گذشته جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از کلاس‌ها و مدارس است و باید با جدیت مراقبت شود تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود لذا سیستم گرمایشی مدارس باید استاندارد باشد تا سلامت دانش آموزان تهدید نشود.

او گفت: صیانت از استقلال مدیران و جایگاه آموزش‌وپرورش و حفظ عزت مجموعه برای ما اهمیت مضاعف دارد لذا نباید اجازه دهیم دخالت‌های سیاسی و نگاه حزبی وارد فعالیت‌ها شود.

باقر زاده افزود: یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزش‌وپرورش، شفاف‌سازی مشارکت و کمک مالی والدین در امور مدارس لازم است در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی بابیان اینکه باید کمک‌های اختیاری والدین به‌صورت شفاف درکیفیت‌بخشی به تحصیل در مدارس هزینه شود و از ورود به کارهایی که وجاهت قانونی و شرعی ندارد جدا پرهیز شود، گفت: پیگیری مطالبات آموزش ‌و پرورش در صدر گفتگوهای وزارتخانه و سازمان مدیریت است و باید مراقب باشیم بدهی امسال به سال بعد منتقل نشود.

او با اشاره به اینکه تربیت مدیران کارآمد، دوری از افراط‌وتفریط و جلوگیری از طولانی شدن مکاتبات از دیگر اموری است که باید مورد توجه مدیران باشد، گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران تعامل مناسب با مسئولان محلی است البته این تعامل به معنای امتیاز دادن نیست.

باقرزاده اضافه کرد: لازم است برنامه محوری و پژوهش محوری در کارها در اولویت باشد و باید به خروجی برنامه‌های آموزش ‌و پرورش اهمیت دهیم و اهمیت به نداشته ها نباید ما را از داشته‌های خود غافل کند.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی با انتقاد از ضعف در اطلاع‌رسانی گفت: از معاونت‌ها انتظار داریم در اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌ها تعامل بیشتری با رسانه‌ها داشته باشند.

او افزود: توجه به قرآن و نماز در مدارس و تأکید بر نماد پرچم و وطن‌پرستی باید مورد توجه قرار گیرد البته لازم است مراقبت شود کیفیت قربانی مسائل حاشیه‌ای نشود.

باقرزاده تقویت فضای شادی و نشاط در مدارس را در کیفی سازی تحصیل مؤثر دانست و توجه به آن را مورد تأکید قرارداد.

معاون آموزش ابتدایی

رضوان حکیم زاده اظهار کرد:‌ در شرایطی هستیم که شاید نتوانیم امکانات لازم را برای مقطع دبستان و ابتدایی مهیا کنیم اما نمی‌توان فعالیت کیفی را متوقف کرد و لازم است باتدبیر و خلاقیت در این مسیر گام برداریم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۹۸.۱۸درصد پوشش در مقطع ابتدایی داریم که باید برای دو درصد باقیمانده که دسترسی به آموزش ندارند تدبیر کنیم اظهارکرد: بیش از ۸میلیون و۲۸۳هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند و مجموع دو دوره ما بیش از ۱۰میلیون نفر است.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: باور داریم با همه مشکلات و تنگناها می‌توانیم نسبت به کیفی سازی امور اقدام کنیم لذا از مدیران استان‌ها انتظار داریم دیدگاه‌های عملی خود را برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس ابتدایی را در اختیار ما قرار دهند.

او بابیان اینکه باید پاسخ دهیم؛ کیفیت تعلیم و تربیت در مدارس ابتدایی مناسب است یا نه و برای کیفیت‌بخشی به تحصیل کودکان چه باید کرد، اظهار کرد: ‌با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی، کافی نبودن تعداد معلمان، تراکم دانش‌آموزی و نداشتن حامی مالی برای افراد بی‌بضاعت باید بتوانیم از ایده‌های خلاقانه مدیران به‌خوبی استفاده کرد و کودکان خود را در مسیر تعالی هدایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار