دانش آموزان گلبهاری با نوجوان دشت کربلا عهد بستند

گلبهار (پانا) -نوجوانان گلبهاری با حضور پرشور خود در مراسم احلی من العسل به یاد جان فشانی های حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا که مرگ در این راه را شیرین تر از عسل توصیف کرد عهدی شیرین تر از عسل با جگر گوشه ابا عبدالله الحسین،حضرت قاسم (ع) بستند.

کد مطلب: ۹۵۲۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان گلبهاری با نوجوان دشت کربلا عهد بستند

مراسم شهادت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) تحت عنوان سوگواره احلی من العسل مصادف با هفتم محرم و همزمان با سراسر کشور با حضور مروج امام جمعه گلبهار،امجدی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گلبهار،زارعی سرپرست بخشداری و صولتی مسئول تبلیغات اسلامی،معاونین و مربیان پرورشی مدارس و تعداد بیش از 300 نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه اول و دوم در محل مصلی نمازجمعه گلبهار برگزار شد.

علیرضا امجدی معاون پرورشی اداره آموزش و پروش منطقه گلبهار گفت: هفتمین دسته روی هیئات دانش آموزی و سوگواره احلی من العسل در گلبهار با حضور پر شور دانش آموزان و معلمین برگزار شد.

وی در ادامه اضافه کرد:خوشبختانه امسال حضور دانش آموزان بیشتر از پیش بینی ما بود و بیش از 300 دانش آموز از 10 مدرسه متوسطه اول و دوم حضور داشتند.

علیرضا امجدی در پایان اشاره کرد: ادارات جهت برگزاری این اجتماع دانش آموزی همکاری خوبی داشتند و در همین جا از مسئولین شرکت عمران،شهرداری،دفتر امامت جمعه،اورژانس ،آتش نشانی،بخشداری،نیروی انتظامی تقدیر و تشکر دارم.

وی افزود: به طورکلی مراسم بسیار آبرومندانه و با شکوه بود و حدود 45 الی 50 دقیقه عزاداری و دسته روی در معابر گلبهار برگزار شد؛در نهایت هم در مصلی شهر گلبهار مراسم سینه زنی و سخنرانی توسط امام جمعه شهر برگزار گردید.

غلامرضا پیرزاده معاون پرورشی یکی از دبیرستان های گلبهار،از نگاه خود پیرامون برگزاری این مراسم گفت:هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل گام نهادن در مسیر آشنایی دانش آموزان با آموزه های نورانی اهل بیت (ع) می باشد که یادآور رشادت های نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن است.این همایش نسبت به سال گذشته باشکوه تر و موفق تر برگزار شد و تشکر ویژه ای ازعوامل برگزار کننده دارم.

وی در پایان ضمن اشاره به دیگر اهداف این اجتماع دانش آموزی،اظهار کرد:یکی دیگر از اهدف این اجتماع دانش آموزی عزاداری برای سیدالشهدا(ع)،؛تداوم الگوهای بالای شهادت طلبی و استمرار راه پر افتخار شهیدان است.

پیر زاده اشاره کرد:هدف امام حسین(ع)برپا داشتن نماز، امر به معروف و نهی از منکر بود که امام جمعه محترم هم در سخنان خود در ارتباط با این موضوع برای دانش آموزان به ایراد سخنانی پرداختند.

در پایان مراسم و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از دانش آموزان عزادار با صرف ناهار پذیرایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار