مدیر کل بنیاد شهید ایلام: بیش از سه هزار ایثارگر ایلامی در استان ایلام بیکار هستند

ایلام (پانا)_مدیر کل بنیاد شهید استان ایلام گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۹۲۰ نفر از جامعه ایثارگران استان ایلام بیکار هستند.

کد مطلب: ۹۴۶۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل بنیاد شهید ایلام: بیش از سه هزار ایثارگر ایلامی  در استان ایلام بیکار هستند

اسدالله تولیده گفت: اشتغال یکی از مهمترین مشکلات جامعه ایثارگری است و اشتغال‌زایی و توسعه کسب و کار پویا و فعال برای جامعه ایثارگر، مهمترین اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در رفع مشکل اشتغال است.

وی افزود: فرهنگ سازی در زمینه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، یکی از چالش‌های پیش روی بنیاد است لذا باید نگاه و فرهنگ حاکم بر مقوله اشتغال در کشور اصلاح شود تا بتوانیم به چشم اندازهایی که برای تحقق اشتغال ترسیم شده، دست یابیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار داشت: در راستای اشتغال‌زایی جامعه ایثارگران سال گذشته ۱۴۷ نفر استخدام دولتی و ۸۶۳ ایثارگر نیز وام خوداشتغالی دریافت کردند.

وی رفع مشکلات جامعه معزز شاهد و ایثارگر در زمینه اشتغال‌ را نیازمند همگرایی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی دانست و خاطر نشان کرد: تقویت حضور ایثارگران در بخش‌های خصوصی بزرگ و فعال، بهبود فضای کسب و کار ایثارگران با استفاده از طرح‌های خود اشتغالی، از مهمترین اقدامات بنیاد در جهت توسعه کارآفرینی و رفع دغدغه‌های جامعه معزز شاهد و ایثارگر در این حوزه است.

لازم به ذکر است؛ استان ایلام با ۳۴۰ آزاده ۳۰۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز رتبه اول ایثارگری نسبت به جمعیت را در کشور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار