در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

مسعود کرامتی: ساخت فیلم بیگ پروداکشن کودک و نوجوان برای کسی مقدور است که دسترسی به رانت دارد

تهران (پانا) - مسعود کرامتی عقیده دارد ساخت فیلم‌های پرهزینه در سینمای کودک خوب است ولی پیدا کردن چنین بودجه‌ای کار هر فیلمسازی نیست.

کد مطلب: ۹۴۳۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مسعود کرامتی: ساخت فیلم بیگ پروداکشن کودک و نوجوان برای کسی مقدور است که دسترسی به رانت دارد

مسعود کرامتی کارگردان و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که از فیلمسازان شناخته‌شده سینمای کودک و نوجوان ایران است در گفت‌وگویی با خبرنگار پانا از معضلات ساخت فیلم کودک و سرمایه‌گذاری در این حوزه سخن گفت.

این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که «بعضی از فعالان حوزه کودک و نوجوان عقیده دارند برای تولید آثار سینمایی قابل رقابت با محصولات هالیوودی باید به سمت ساخت آثار بزرگ و پرهزینه یا فیلم‌های اصطلاحا بیگ‌پروداکشن برویم. نظر شما چیست؟» اظهار کرد: ساخت فیلم‌های بزرگ و پرهزینه خیلی خوب است و هرکس که توان جذب چنین سرمایه‌ای را دارد باید به سمت آن برود.

این کارگردان که در اواخر دهه 60 فیلم پرمخاطب «پاتال و آرزوهای کوچک» را برای کودکان و نوجوانان ساخته است، افزود: ساخت فیلم‌های بیگ‌پروداکشن کار هر فیلمسازی نیست و تنها برای کسانی مقدور است که به رانت دسترسی دارند.

بعضی‌فیلم‌های کمدی فاجعه‌ای برای سینمای ما هستند

این کارگردان سریال تلویزیونی «خانه ما» که تجربه‌های موفقی در عرصه تئاتر نیز داشته است طی هفته‌های اخیر نمایش «تراس» نوشته «ژان کلود کری‌یر» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده است که توجه مخاطبان تئاتر را به دنبال داشت.

کرامتی پیشتر در گفت‌وگو با همشهری از فیلم‌های سینمای کمدی که آن را «غیر قابل دفاع» می‌نامید، انتقاد کرده و گفته بود: کار فرهنگی اعم از تئاتر و سینما و تلویزیون در جامعه تاثیرگذار است؛ سینما هم می‌تواند حال آدم را خوب کند؛ مشکل از جایی شروع می‌شود که فکر کنیم تنها شکلِ سینما همین سینمای کمدی است. فیلم‌های طنزی که نه تنها به هیچ عنوان قابل دفاع نیستند، به لحاظ فرهنگی فاجعه محسوب می‌شوند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار