ریابکوف: آمریکا به مهم‌ترین دستاورد دیپلماتیک ضربه ویرانگر زده است

تهران (پانا) - معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که گام‌های ایران (کاهش تعهدات) در ارتباط با برنامه جامع اقدام مشترک از روی اجبار و طبیعی است و می‌توان آنها را بازگرداند.

کد مطلب: ۹۲۲۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ریابکوف: آمریکا به مهم‌ترین دستاورد دیپلماتیک ضربه ویرانگر زده است

به گزارش تاس، سرگئی ریابکوف گفت: «روسیه کاملا درک می‌کند که اقدامات ایران اجباری،‌ متناوب و از همه مهم‌تر برگشت‌پذیر است. ما درک می‌کنیم و به طرق مختلف به ناامیدی طرف ایرانی در رابطه با دریافت پاسخ نسبت به خواسته‌های فوری ایران برای رفع نگرانی در مورد توقف برجام می‌پردازیم.»

ریابکوف ادامه داد: «ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است و حتی امروز نیز به صورت فنی در چارچوب برجام است. روسیه همواره بر یک رویکرد متعهد برای اجرای تعهدات از سوی همه طرف‌ها تأکید می‌کند.»

او همچنین به اظهارات مختلف مقام‌های آمریکایی که مدعی هستند ایران تهدیدی برای توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران است، اشاره کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «واقعیت این است که واشنگتن باید وجود قوانین بین‌المللی را به خاطر بسپرد که این استقبال از پیشرفت است. اکنون ما نیاز داریم بدانیم که چه کسی واقعا آنها را نقض کرده است، این روشن است که آمریکا یک ضربه ویرانگر به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دیپلماتیک زده است. آنها همه تعهدات خود را به موجب قرارداد INF [پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد] و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و ماده 25 منشور سازمان ملل متحد نقض کرده اند.»

او ادامه داد: «با این اقدام آمریکا خود را از جامعه بین‌المللی خارج کرده است، قوانین بین‌المللی را اکنون خیلی مشتاق به حفاظت از آنها هستند نقض کرده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار