برگزاری کارگاه آموزش خانواده بامحوریت بلوغ درفاروج

فاروج (پانا) - سومین کارگاه آموزش خانواده در سال جاری با محوریت بلوغ در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر شهرستان فاروج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۷۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزش خانواده بامحوریت بلوغ درفاروج

امام جماعت مسجد آل یاسین شهرستان فاروج در این کارگاه با توجه به اهمیت موضوع بلوغ در تربیت فرزندان گفت:بلوغ به دو بخش ذاتی و اکتسابی تقسیم می شود.

حجت ‌الاسلام ابراهیم شوشتری افزود: رشد مو در صورت و بدن، تغییر صدا، تحریک قوای جنسی و ایجاد شرایط تناسل را از شرایط بلوغ جسمی، رشد دامنه دانش، رشد حس کنجکاوی را از شرایط بلوغ فکری و رشد حس بزرگی ومتقابلا رشد خطر انحراف از شناخت حقیقت بزرگی را نیز از شرایط بلوغ روان شناختی برشمرد.

وی در ادامه رشد قوای تحلیل و نظر )بلوغ به مرحله وزارت که در روایات اشاره شده (را از شرایط بلوغ اجتماعی، رشد حس رقابت و تسابق، رشد خطر ابتلا به اعتیاد و رشد خطرات جانی را از شرایط بلوغ هیجانی و رشد خیر اندیشی و خیر خواهی را نیز از شرایط بلوغ معنوی بیان نمود.

شوشتری در رابطه با بلوغ اکتسابی نیز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از ائمه اطهار (ع)، مطالبی را با توجه به اصل توحید در تربیت، اعتلاء همت در تربیت، طلب رشد در جوار رحمت لدنی، رشد از مهمترین ویژگی های حضرت خضر(ع) و یاد آوری مهم قرآن کریم درباره فرزند بیان نمود.

حسین حق جو مدیر دبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر از حضور اولیاء شرکت کننده در این کارگاه تقدیر و تشکر نمود و افزود: حضور اولیاء دانش آموزان در کارگاه های آموزش خانواده آنان را در تربیت فرزندان صالح برای خانواده و جامعه یاری می نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار