راه اندازی اتحادیه ناشران و کتابفروشان فارس در راستای جلوگیری از قاچاق کتاب

شیراز (پانا) - نشست هم اندیشی ناشران در هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس با محوریت قاچاق کتاب برگزار شد و در این نشست ۳۰ ناشر فعال استان فارس و شهرهای قم، مشهد و تهران حضور داشتند.

کد مطلب: ۸۷۳۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی اتحادیه ناشران و کتابفروشان فارس در راستای جلوگیری از قاچاق کتاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران «قاچاق کتاب»را موضوعی دانست که سهم پدیدآورندگان را می بلعد.

محمود آموزگار گفت: اخیرا با پشتکار کارگروه صیانت از نشر اراده ای جدی برای مبارزه با قاچاق کالا شکل گرفته است اما میزان قاچاق کشف شده کمتر از ۵درصد از آمار واقعی قاچاق کتاب است.

وی افزود: معضل قاچاق کتاب منجر به اقتصاد زیرزمینی شده‌ است .

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان ادامه داد: فروش کتاب قاچاق موجب شده ، انتشار کتاب برای ناشران صرفه اقتصادی نداشته باشد و این به اصل فرهنگ و تولیدات فرهنگی مکتوب آسیب زده است.

آموزگار تصریح کرد: قاچاق کتاب در گذشته در بستر یک بی تفاوتی از جانب مسئولین شکل گرفت و قاچاقچیان را بی پروا به قاچاق کتاب پرداختند.

او ادامه داد: قاچاق کتاب با بلعیدن سهم مراکز قانونی وضعیت را برای ناشران سخت می کند.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تأکید کرد: تلاش جدی برای راه اندازی اتحادیه متمرکز ناشران و کتابفروشان در ایران و یک همت جمعی از جانب کتابفروشان و ناشران برای مبارزه با قاچاق راهبردهایی است که می تواند مورد توجه قرار گیردو متولیان دولتی نیز در این مسیر باید همراهی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم از راه اندازی تعاونی یا اتحادیه ناشران و کتابفروشان فارس خبر داد و افزود: راه اندازی اتحادیه یا تعاونی کتابفروشان فارس در دستور کار ما قرار دارد و با جدیت پیگیری می شود.

صابر سهرابی افزود: نشست های تخصصی، حضور موسسات مردم نهاد ، جلوگیری از فروش کتاب قاچاق و فروش همزمان کتاب در کتابفروشی های شهر، جنبه فروشگاهیِ بودن را از نمایشگاه کتاب هفدهم فارس دور کرده است.

هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس از روز شنبه 3 آذرماه در محل نمایشگاههای دائمی شیراز آغاز به کار کرد و تا روز پنج شنبه 8 آذرماه پذیرای عموم فرهیختگان و دوستداران کتاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار